مشاوره‌های طب سنتی - اسلامی و دیابت و روزه‌داری در نمایشگاه بین‌المللی قرآن یکی از کاربردی‌ترین و پربیننده‌ترین بخش‌های نمایشگاه در غرفه قرآن و سلامت است.
کد خبر: ۴۳۹۶۵۹
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۶ 12 June 2017
به گزارش تابناک : بخش قرآن و سلامت بیست و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن که از سوی مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت برپا شده است؛ یکی از پربازدیدترین بخش‌های این نمایشگاه است.

زهره پاکخو، کارشناس ارشد دفتر طب سنتی و اسلامی وزارت بهداشت در تشریح فعالیت‌های بخش طب سنتی و اسلامی اظهار کرد: یکی از بخش‌های مهم غرفه قرآن و سلامت که برای سومین سال پیاپی در نمایشگاه قرآن حضور دارد، بخش طب سنتی -اسلامی و مشاوره آن است که خوشبختانه مورد استقبال مردم قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: در این بخش ما مشاوره‌هایی را بر اساس اصول شش گانه حفظ الصحه به ویژه در حین روزه‌داری و با توجه به مزاج مخاطبان ارائه می‌دهیم. همچنین بروشور‌هایی نیز در اختیار آنان قرار داده می‌شود.

پاکخو عنوان کرد: امسال برای اولین بار بخشی را به موضوع طب سنتی و کودکان اختصاص داده‌ و یک بازی براساس اصول طب سنتی و اسلامی برای حفظ تندرستی طراحی کرده‌ایم.

این کارشناس وزارت بهداشت با بیان اینکه امسال در غرفه مشاوره طب سنتی، گروه‌های مختلفی از متخصصان و پزشکان تغذیه و مشاوران متخصص طب سنتی، بازدیدکنندگان را با آخرین دستاوردهای طب سنتی و مبارزه با بیماری‌های مختلف از طریق رژیم‌های تغذیه آشنا می‌کنند اظهار کرد: کتاب‌های تألیف شده توسط متخصصان طب سنتی در زمینه روش‌های درمانی طب سنتی نیز از سوی این متخصصان ارائه می‌شود.

وی افزود: روزانه یک مسابقه پیامکی با موضوع تخصصی تغذیه و طب سنتی به صورت چهارگزینه‌ای برگزار می‌شود که بازدیدکنندگان می‌توانند با پر کردن فرم‌های مخصوص مسابقه، در این مسابقه شرکت کنند؛ در پایان وقت اداری نمایشگاه به قید قرعه به برندگان مسابقه جوایزی اهدا می‌شود.

دیابت و روزه‌داری

یکی از بخش‌های غرفه قرآن و سلامت نمایشگاه بین‌المللی قرآن که مردم در مقابل آن هر شب به ویژه در ساعات منتهی به افطار صفی طولانی را تشکیل می‌دهند بخش دیابت و روزه‌داری است؛ بسیاری از بازدیدکنندگان به منظور گرفتن تست قند خون و دریافت مشاوره‌های پزشکی در زمینه دیابت، به غرفه کلینیک دیابت و روزه‌داری وزارت بهداشت مراجعه کنند.

بنابراین گزارش، در این غرفه دستگاه اندازه‌گیری قند خون با گارانتی مادام العمر از سوی شرکت انحصاری، با قیمتی مناسب به بازدیدکنندگان ارائه می‌شود. توزیع کتابچه‌ها و بروشورهای آموزشی در رابطه با دیابت و بیماری‌های کلیه، آسیب رسانی بیماری دیابت به کلیه، نکات کلیدی برای جلوگیری از بیماری‌های کلیوی با تنظیم قند خون به بازدیدکنندگان از دیگر اقدامات این بخش است.

همچنین بروشور دیابت و نوروپاتی و آسیب‌های عصبی، روش‌های کنترل بیماری دیابت، کنترل ضعیف قند خون و مدت زمان ابتلا به دیابت و علائم مشخصه این بیماری در طول برگزاری نمایشگاه به مخاطبان و بازدیدکنندگان ارائه می‌شود.

یادآوری می‌شود، یکی از نکات کلیدی که در بروشورهای آموزشی نیز بدان اشاره شده است در خصوص مقابله با دیابت تشخیص به موقع عوارض کلیوی دیابت است که می‌تواند از نارسایی کلیه و به دنبال آن از دیالیز و پیوند کلیه پیشگیری کرد.





منبع : ایکنا
برچسب ها: تست دیابت ، روزه داری
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار