مدیر‌کل جهاد کشاورزی استان کرمان گفت: همزمان با آغاز هفته جهاد کشاورزی ۱۰۲ طرح با اعتبار ۵۳۲ میلیارد ریال در استان کرمان به بهره‌برداری می‌رسد.
کد خبر: ۴۳۹۶۷۳
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۱ 12 June 2017
عباس سعیدی امروز در دیدار با آیت‌الله سیدیحیی جعفری نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمان اظهار داشت: در حال حاضر در فصل برداشت گندم در استان قرار داریم و 39 هزار هکتار زیر کشت گندم است.

وی با اشاره به اینکه هر سال حدود 170 هزار تن گندم در شمال استان برداشت می‌شود گفت: ماهیانه حدود 20 هزار تن گندم مصرف استان است و با توجه به اینکه در شمال و جنوب اشتان کرمان سالانه، 300 هزار تن گندم برداشت می‌شود، گندم مازاد در استان داریم.

مدیر‌کل جهاد کشاورزی استان کرمان با بیان اینکه در زمینه گندم کاملا خودکفا هستیم افزود: سیلوهای گندم استان پر هستند و هیچ مشکلی وجود ندارد.

وی با اشاره به اینکه کشت دانه گیاهی و روغنی کلزا نیز در استان کرمان 8 برابر شده است خاطر‌نشان کرد: 50 درصد این دانه گیاهی روغن است و از آنجا که نسبت به گندم کم آبتر است و باعث حاصل‌خیزی زمین می‌شود، در برخی نقاط جایگزین گندم شده است.

سعیدی از تولید سالانه 7 هزار تن گل محمدی در استان کرمان خبر داد و گفت: 9 کارخانه در حال فعالیت و فرآوری گل محمدی در شهرستان بردسیر هستند که باعث اشتغالزایی خوبی هم شده است.

وی با بیان اینکه بیش از 3 هزار هکتار از مزارع استان زیر کشت گل محمدی است افزود: بیشترین کشت در شهرستان بردسیر انجام می‌شود و از آن عطر و اسانس هم تولید می‌شود.

مدیر‌کل جهاد کشاورزی استان کرمان با اشاره به اینکه از 21 خردادماه تا 27 خرداد به عنوان هفته جهاد کشاورزی نام‌گذاری شده است تصریح کرد: همزمان با آغاز هفته جهاد کشاورزی 102 طرح با اعتبار 532 میلیارد ریال در استان کرمان به بهره‌برداری می‌رسد.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار