شهردار زاینده‌رود گفت: حوادث جاده‌ای شهروندان زاینده‌رود را با مشکلات فراوانی مواجه کرده و جاده مواصلاتی چمگردان به زاینده‌رود و سه راه قایقرانی نقاط حادثه‌خیز هستند و این سه‌راه به دلیل تصادفات فراوان به سه‌راهی مرگ معروف است.
کد خبر: ۴۴۰۱۳
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۳ 06 June 2015
به گزارش تابناک به نقل از فارس، اردشیر محمدی ظهر امروز در نشست شورای اداری شهرستان لنجان در فرهنگ‌سرای شهرداری زاینده‌رود اظهار کرد: در راستای اهداف و حرکت در یک مسیر صحیح و روشن شهرداری زاینده‌رود سند چشم‌انداز «زاینده‌رود در افق 1404» را تدوین کرد.

وی افزود: این چشم‌انداز یک سند کلان بوده که تصویری واقع‌گرایانه، مطلوب و مورد انتظار از آینده شهر که شهری پویا و شکوفا بوده را ترسیم کرده است.

شهردار زاینده‌رود تصریح کرد: از آنجا که سند چشم‌انداز به دنبال ترسیم یک فضای آرمانی بوده که تبدیل آن به یک عمل جامع نیازمند برنامه‌ریزی شهرداری و شورای اسلامی شهر زاینده‌رود بوده که این امر با همدلی و هم‌زبانی هرچه بیشتر در دستور کار قرار گرفته است.

وی اضافه کرد: از طرفی برای تدوین این سند شهرداری اقدام به عقد قرارداد همکاری با گروه پژوهشی مطالعات کاربردی شهری دانشگاه هنر اصفهان کرد و کار پژوهشی این سند در سال 1392 کلید خورد.

محمدی ادامه داد: مطالعات با جمع‌آوری اطلاعات و مشاهدات میدانی آغاز شد و با ارائه پرسش‌نامه به شهروندان معضلات و چالش‌های شهر زاینده‌رود مورد بررسی قرار گرفت که در پایان با انجام بیش از 550 نفر ـ ساعت کار سند چشم‌انداز 1404 شهر زاینده‌رود آماده شد.

وی بیان کرد: زاینده‌رود در افق 1404 شهری توسعه‌یافته با صنایعی سبز، برخوردار از امکانات رفاهی، خدماتی و گردشگری و با شهروندانی با نشاط، فرهیخته و مشارکت‌جو است که با انسجام اجتماعی و فرهنگی در محیطی سبز، شاد و سالم بهداشتی زندگی می‌کنند.

شهردار زاینده‌رود در ادامه به معضلات موجود در این شهر اشاره کرد و افزود: یکی از مشکلات شهر زاینده‌رود کاهش نرخ جمعیت و مهاجرفرست بودن این شهر بوده که به‌دلیل کمبود زمین در این شهر مردم با مشکلات فراوانی روبرو هستند و مجبور به مهاجرت به شهرهای اطراف شده‌اند.

وی عنوان کرد: شهرداری برای ارائه خدمات عمومی نیز با مشکلات فراوانی روبرو بوده که یکی از این مسائل تهیه زمین برای آرامستان شهر است که البته با پیگیری‌های نماینده مردم شهرستان لنجان در مجلس این مسئله مرتفع شد.

محمدی ورودی‌های شهر زاینده‌رود را بسیار خطرناک و حادثه‌ساز دانست و ادامه داد: حوادث جاده‌ای همه سال بسیاری از شهروندان زاینده‌رود را با مشکلات فراوانی مواجه کرده که در این میان جاده مواصلاتی چمگردان به زاینده‌رود و سه‌راه قایقرانی از جمله نقاط حادثه‌خیز بوده و این سه‌راه به دلیل تصادفات فراوان به سه‌راهی مرگ نام گرفته که این مسئله سبب افزایش آمار کشته‌ها و همچنین خسارت‌های فراوانی به عموم مردم شده که نیازمند توجه بیشتر مسئولان به این مهم است.

وی متذکر شد: با وجود دانشگاه پیام‌نور در شهر زاینده‌رود و تردد بیش از هزار دانشجو به این دانشگاه احداث پل عابر پیاده بر روی جاده اصفهان ـ شهرکرد بسیار ضروری بوده چرا که نبود این پل مشکلات فراوانی را برای عبور و مرور دانشجویان و شهروندان ایجاد کرده است.

شهردار زاینده‌رود با اشاره به اینکه دانشگاه پیام‌نور این شهر طی چند سال گذشته در فرهنگ‌سرای شهر فعالیت داشته است، افزود: بالغ بر 5هزار هکتار زمین در اختیار دانشگاه پیام‌نور زاینده‌رود قرار گرفته که متاسفانه هیچ‌گونه اقدامی برای ساخت این محل انجام نشده است.

وی تاکید کرد: وقتی صحبت از ساخت مکانی در خور دانشگاه مطرح می‌شود متاسفانه زمزمه تعطیلی این دانشگاه به گوش می‌رسد که این امر سبب ناراحتی بسیاری از مردم این شهر شده چرا که مردم برای ارتقای سطح دانش فرزندان خود و راه‌اندازی این دانشگاه از جان و دل هزینه کرده‌اند که باید به این مهم توجه شود.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار