تابناک: يك عضو شوراي شهر اصفهان گفت: نحوه مديريت و صدور مجوز‌هاي لازم براي تبليغات در شهر اصفهان متوليان متعدد دارد و اين امر مشكلات متعددي را ايجاد كرده است.
کد خبر: ۴۴۰۲۹
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۹ 06 June 2015
به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، غلامحسين صادقيان صبح امروز (شنبه) در جلسه علني شوراي شهر اصفهان اظهار كرد: تبليغات محيطي و شهري به دلايل متفاوت مورد توجه افراد مختلف مانند ساكنان ثابت،‌ عبوري و موقت، صاحبان كالاو خدمات و مديران شهري است.

وي با بيان اينكه اين تبليغات مي‌تواند شامل تبليغات فرهنگي، سياسي و تجاري باشد، افزود: در تبليغات شهري علاوه بر رعايت حقوق شهروندان، ضوابط حفظ زيبايي منظر شهري نيز بايد اجرا شود زيرا اين المان‌ها به طور مستقيم بر شرايط خلقي شهروندان اثرگذار است و بايد از نظم، انتظام و آرامش برخوردار باشد.

اين عضو شوراي شهر اصفهان با اشاره به اينكه نحوه مديريت و صدور مجوز‌هاي لازم براي تبليغات در شهر اصفهان متوليان متعدد دارد، ادامه داد: درآمد و مديريت بخشي از تابلوهاي شهري به سازمان فرهنگي تفريحي شهرداري واگذار شده و مسئوليت جعبه‌هاي تبلغي در محلات با سازمان زيباسازي است؛ علاوه بر اين مباحثي در خصوص استفاده از سرمايه گذار خصوصي براي تبليغات پل‌هاي مكانيزه نيز مطرح است و وجود متوليان متفاوت مشكلات متعددي را ايجاد كرده است.

صادقيان ادامه داد: با استفاده از ويژگي‌هاي منحصر به فردي مانند جاذبه‌هاي گردشگري،‌ قرار گرفتن در شاه راه عبوري كشور و يكي از مهم‌ترین مراكز درماني كشور، مي‌توان منبع درآمد پايداري در اصفهان ايجاد كرد بنابراين لازم است مديريت برنامه ريزي براي تبليغات تجاري با يك مديريت متمركز و با سياست گذاري واحد پيگيري شود.

وي در ادامه با اشاره به حضور متكديان با شكل‌هاي مختلف در سطح شهر گفت: به نظر می‌رسد شمار اين افراد نسبت به گذشته افزايش يافته است و متاسفانه شاهد تيم هاي سازمان يافته اي از اين افراد هستيم كه در شهر توريستي مانند اصفهان اثرات نامطلوبي دارد.

رويكرد مديران اصفهاني بين‌المللي باشد

هم‌چنين مهدي باقربيگي با اشاره به اينكه مديران در شهري مانند اصفهان كه مقصد گردشگران خارجي است بايد رويكرد بين‌المللي داشته باشند، خاطر نشان كرد: محيط و امكانات اين شهر بايد به گونه اي باشد كه گردشگران بتوانند از امكانات اوليه‌اي مانند نسل سوم و چهارم اينترنت همراه استفاده كنند، اما در حالي كه اين قابليت در ساير استان‌ها فعال است در اصفهان به دليل عدم تعامل شهرداري و اداره كل مخابرات چنين امكاني ارائه نمي‌شود.

وي در ادامه با اشاره به اينكه عدم ارائه انشعاب فاضلاب شهرك‌هاي مسكوني مجاور بيمارستان فارابي اصفهان، مشكلاتي براي شهروندان ايجاد كرده است، گفت: اين مشكلات در تابستان با گرم شدن هوا شدت مي‌يابد و به گفته ساكنان اداره آب و فاضلاب براي ايجاد انشعاب مبلغي در حدود دو ميليارد ريال از شهرداري درخواست كرده است كه شهرداري قادر به پرداخت آن نيست؛ جاي تعجب است كه در سال 1394 منطقه‌اي از اصفهان به دليل اينكه دو ارگان مي‌گويند اعتبار لازم را ندارند به فاضلاب دسترسي نداشته باشند!

اين عضو شوراي شهر اصفهان هم‌چنين با بيان اينكه ساحل شمالي پارك ناژوان از 15 سال پيش متروكه شده است، تصريح كرد: اين بخش از پارك ناژوان هميشه پذيراي مردم بود اما به دليل فطع ارتباط راه‌هاي دسترسي در حال حاضر متروكه است در حالي كه مي‌تواند با كمك بخش خصوص و با حفظ محيط زيست منطقه به تفرجگاهي براي شهروندان تبديل شود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :