مسابقات جهانی تیراندازی جمهوری آذربایجان در حالی به پایان رسید که تیراندازان کشورمان موفق به کسب مدال نشدند.
کد خبر: ۴۴۱۲۶۷
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۶ 14 June 2017
به گزارش تابناک : مسابقات جهانی تیراندازی از 18 خرداد ماه به میزبانی کشور جمهوری آذربایجان آغاز شد و امروز به پایان رسید که تیم ملی تیراندازی کشورمان با 12 تیرانداز در دو رشته تفنگ و تپانچه به این رقابت ها اعزام شد. 

تیراندازان کشورمان در رشته های مختلف تیراندازی مانند تفنگ بادی 10 متر مردان و زنان و تپانچه 10 متر ،25 متر به مصاف حریفان خود رفتند.

تیراندازان کشورمان در حالی برای دومین بار به مسابقات جهانی اعزام شدند که اولین مسابقه تیراندازی در سال 2017 به میزبانی کشور هند برگزار شد و تیراندازان کشورمان موفق به کسب تنها یک مدال برنز شدند و از بین 9 تیراندازی که در این رقابت ها حضور داشتند  8 نفر به مرحله فینال راه پیدا کردند.

در مسابقات تیراندازی جمهوری آذربایجان که امروز به پایان رسید ورزشکاران کشورمان از کسب جایگاه قابل توجهی بازماندند و درخشش در مسابقات هند را تکرار کنند این در حالی است که برخی از تیراندازان توانستند در رقابت نزدیک با حریفان نتایج قابل قبولی در این دوره کسب کنند.تیراندازان کشورمان در مقایسه با بازی های همبستگی کشور های اسلامی که 12 مدال رنگارنگ کسب کردند و جز رشته های پرمدال کاروان ورزشی کشورمان بودند عملکرد ضعیفی داشتند.

الهه احمدی، نجمه خدمتی و نرجس امام قلی نژاد نمانیدگان تیراندازی ایران در رشته تفنگ بادی بانوان بودند که با عنوان های 24،34و 38 به کارشان پایان دادند.

در بخش تفنگ 10متر مردان نیز پوریا نوروزیان و حسین باقری درخط آتش قرار گرفتند که با رتبه های 33و 39از رسیدن به فینال مسابقات  بازماندند.

رقابت های تفنگ سه وضعیت مردان با رکورد شکنی نماینده کشورمان همراه بود و پوریا نوروزیان توانست با کسب امتیاز 1171 به رکورد قابل توجهی دست پیدا کرد و توانست رکورد برون مرزی ایران در این رشته را جابه جا کند اما در مرحله نیمه نهایی با قرار گرفتن در جایگاه 39 این مسابقات را به پایان رساند.همچنین حسین با قری با عنوان 36 به کارش پایان داد.

در تفنگ سه وضعیت بانوان نجمه خدمتی و الهه احمدی در جایگاه های 11 و  18 ایستادند.

تیم تیراندازی ایران در رشته های میکس عملکرد بهتری نسبت به بخش انفرادی  داشتندو تیم تپانچه 10 متر عنوان چهارمی جهان را کسب  کرد.

در تپانچه 10 متر آقایان وحید گل خندان که در مسابقات هند توانست مدال برنز را کسب کند د راین دور از رقابت ها در جایگاه یازدهم ایستاد.

در بین تیراندازانی که به مسابقات آذربایجان اعزام شدند گلنوش سبقت الهی تیرانداز المپیکی کشور مان موفق شد به فینال تپانچه 10 متر بادی راه پیدا کند.

وی ضمن اینکه توانست مرحله در مقدماتی با امتیاز 388 رکورد برون مرزی را جابه جا کند با حضور در قینال مسابقات در جایگاه پنجم قرار گرفت.

در دیگر رشته ها تیراندازی که ورزشکاران کشورمان حضور داشتند حرف چندانی برای گفتن نداشتند و قادر به کسب امتیازات لازم برای حضور در فینال مسابقات نشدند.

در سایر مسابقات نیز تیراندازان کشورمان رتبه های قابل توجهی به دست نیاوردند.

عملکرد ضعیف تیراندازان 

ذوالفقاری کارشناس تفنگ و تپانچه درباره عملکرد تیراندازان کشورمان در مسابقات تیراندازی جمهوری آذربایجان اظهار داشت:مسابقاتی که تیراندازان کشورمان در آن شرکت کردند رقابت های ورد کاپ جهانی است که فدراسیون جهانی تیراندازی این مسابقات را چندین بار در طول سال برگزار می کند.اما جام جهانی تیراندازی مانند رقابت های المپیک هر 4 سال یک بار برگزار می شود و تیراندازان مطرح جهانی در آن حضور دارند.

وی افزود:تیراندازان ما در این مسابقات نتایج قابل قبول کسب نکردند انتظار می رفت که در تیراندازان در برخی رشته امتیازات بهتری کسب کنند با توجه به اینکه در مسابقات ورد کاپ همه تیراندازان سطح اول دنیا شرکت نمی کنند و برخی کشورها با تیم دوم خود در این رقابت هاحاضر می شوند.

ذوالفقاری ادامه داد:مهم ترین عاملی که در عملکرد ورزشکاران در مسابقات برون مرزی تاثیر گذار است برگزاری اردوهای تدارکاتی به صورت پیوسته و شرکت در مسابقات مختلف جهانی است.در مسابقات آذربایجان بیشتر تیراندازان رتبه های بالایی کسب کردند.

در مسابقات قهرمانی جهانی عیار یک تیرانداز مشخص می شود

کارشناس تیراندازی تصریح کرد: حضور در ورد کاپ های جهانی تاثیری در رنکینگ تیراندازان ندارد و لازم نیست که فدراسیون تیراندازان را به همه این مسابقات اعزام کند. بلکه حضور مسابقات قهرمانی جهان برای ورزشکاران بسیار مهم است چون کشورها با تمام قوا شرکت می کنند و کسب مدال در این رقابت ها از اهمیت بالایی برخوردار است. در چنین مسابقاتی است که عیار یک تیراندازی مشخص می شود.

وی درپایان خاطر نشان کرد:معتقدم فدراسیون حضور تیراندازان در چنین مسابقاتی را بزرگ جلوه داده است چرا که این رقابت ها در سطح خیلی بالایی برگزار نمی شود و نسبت به سایر مسابقات تیراندازی اعتبار کمتری در فدراسیون جهانی دارد و الزامی برای حضور در این مسابقات نیست.





منبع : باشگاه خبرنگاران جوان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار