خبرهای خوبی به گوش نمی رسد!
منتخبین مردم در فشار شدید قراردارند . گویا تمامی نبایدهای گفته شده در بالا بصورت سیستمی و از ناحیه افراد و دسته های سیاسی و طایفه گری دیکته شده اند.
کد خبر: ۴۴۲۲۵۳
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۴ 16 June 2017
این روزها و با نزدیک شدن به آغاز فعالیت شورای پنجم ، بحث و گمانه زنی ها برای انتخاب شهردار در اکثر شهرها و در جلسات غیر رسمی متعددی که برگزار می شود ، گزینه ها یکی یکی مورد بررسی قرار می گیرند. این امر هم مانند دیگر مسائل در استان کهگیلویه و بویراحمد تاثر شدیدی از سهم خواهی های طایفه ای و سیاسی برده است.
خبرنگار تابناک کهگیلویه و بویراحمد از سرفاریاب وضعیت این روزهای سرفاریاب و نشست های منتخبین و فشارها را طی یادداشتی اینگونه شرح داده است.
انتخاب شهردار و انتظار مردم
این روزهاکه مردم با انتخاب خود درانتخابات شورای شهر، آینده ای امیدوار کننده را ترسیم کرده اند . زیرا احساس بر این است که مردم با انتخاب شایسته خود سکان شورا و شهر را به دست افرادی متعهد و دلسوز و بی حاشیه سپرده اند که امید است این شورا با درس گرفتن از اختلافات شورای قبل و با ایجاد اتحاد و انسجام بتوانند به دور از تعصبات و تعلقات ، نقصان ها ،کمبودها و نیازمندیها و در کنار آن ظرفیت ها و پتانسیل های شهر را شناخته و با وحدت کلام و اجرای برنامه های کارشناسی شده گامی اساسی در راه رفع نیازمندیها و استفاده درست از ظرفیت ها بردارند .

شکی نیست که بعد از انتخاب مردم مهم ترین دل مشغولی مردم و منتخبین، انتخاب شهردار است. که بر اساس قانون اولین وظیفه شورا انتخاب شهردار میباشد .
اما انچه برای مردم یا همان رای دهندگان مهم میباشد این است که برای انتخاب شهردار یک شهر کوچک با این همه کار انجام نشده و مهمتر با این ساختار اجتماعی و وجود تیره ها و طوایف چه ملاک و معیارهایی برای انتخاب شهردار در نظر گرفته شود ؟
نکته اول و بارز در انتخاب شهردار این است که وی نباید شهردار شورا باشد.
باید فردی قدرتمند و دارای استقلال رای و نظر باشد که از سهم خواهی منتخبین دوری نماید.
دارای برنامه باشد.
شهردار سرفاریاب،باید سیاست زده و متعصب جناحی و فکری نبوده و در عین حال دارای اندیشه و صاحب نظر باشد .
شهردار سرفاریاب می بایست دارای نگاه و اندیشه فرا طایفه ای باشد .
قاطع باشد.
در اداره شهرداری سرفاریاب باید با حالت مافیای باند و گروه (اگر وجود دارد) مقابله شود و ریشه انها خشکانده شود.
شهردارسرفاریاب نیروهای کارامد و توانمند بومی را جهت پیشبرد امور و اهداف شهرداری را به کارگیرد و در هر صورت حمایت کرده و از آنها مشورت گیرد .
با توحه به جمعیت پایین شهر و ناچیزی اعتبارات و حجم وسیع کارهای شهر و بالاتر از همه نو پا بودن شهر باید فردی باشد که دارای تعامل بوده و بتواند با ارتباط با مراکز قدرت نسبت به جذب اعتبار اقدام نماید .
یکی دیگر از انتظارات این هست که فرد شهردار باید دارای قدرت رایزنی و روزتی بالا باشد .
بومی شهر سرفاریاب بودن بالاترین و اصلی ترین ملاک و خواسته این مردم بوده زیرا همین عشق به سرفاریاب بوده که هنوز از سرفاریاب خارج نشده اند و در ضمن فرد مقیم سرفاریاب بیش از هر کسی درد سرفاریاب را میفهمد.
خبرهای خوبی به گوش نمی رسد!
اما این روزها اخبارخوبی به گوش نمی رسد.
منتخبین مردم در فشار شدید قراردارند . گویا تمامی نبایدهای گفته شده در بالا بصورت سیستمی و از ناحیه افراد و دسته های سیاسی و طایفه گری دیکته شده اند.
پیگیری ها نشان می دهد هرکس به طریقی برای منتخبین ،شهرداری معرفی می کند!
متاسفانه اینجا سیاسیون اسب فشار را زین کرده اند و بر منتخبین شورای شهر سرفاریاب می تازند. و دیگر اینکه اغلب افراد بیرون از سرفاریاب اهرم دیگری هستند که با فرستادن اکیپ ها و حتی وابستگان سببی و نسبی به خانه های منتخبین ، خواب را از انها گرفته اند
هر کس نیرویی برای پست شهردار سرفاریاب دارد و از نگاه او توانمند و آب دیده اما در عالم واقعیت اینها جز نگاه سیاسی و مهره های سیاست زده و طابفه گرا چیزی نیستند.
کوتاه سخن اینکه اقایان سیاسی ،اقایان نخبه،اقایان سران طوایف و اقایان کت و شلوار اتو کشیده دست بردارید. بگذارید شورای شهر سرفاریاب تصمیم بگیرد.
سیاسیون دنبال چه چیزی هستند مگر در سرفاریاب قحط الرجال هست که این همه فشار از بالا بر منتخبین وارد مینمایند .

شما هم در این تراژدی سهیم هستید.دست از سر سرفاریاب مظلوم بردارید.
بگذارید خودشان فردی صاحب تجربه ،مقیم سرفاریاب، توانمند ،دلسوز ،غیر سیاست زده و عامل اتحاد و انسجام شورا و مردم را انتخاب کنند.

منتخبین شورای سرفاریاب نیز بدانند مسئولیت هر شخصی که انتخاب شود متوجه انهاست.
و شمایید که باید جوابگو باشید.
پس بدون توجه به فشارهای سیاسی و باندی وطایفه ای تصمیم بگیرید.
انتخاب فردی توانا حق این مردم و وظیفه شماست.
اما همچنان هم باید اتفاقات چهارسال قبل را تحلیل کنید و ریشه های ان را و علت و معلول را…
پاینده باشید
کیانی باوند/خبرنگار تابناک کهگیلویه و بویراحمد/سرفاریاب
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار