پاسخ معاونت درمان وزارت بهداشت به اظهارات سازمان میراث فرهنگی و گردشگری:
مدیرکل نظارت و اعتباربخشی امور درمان وزارت بهداشت تاکید کرد که وزارت بهداشت در زمینه خدمت‌رسانی به بیماران خارجی اقدامات موثری انجام داده‌ و اظهار نظر دستگاه‌های غیرمسئول در حوزه نظارت بر بیمارستان‌های کشور خلاف قانون است.
کد خبر: ۴۴۲۳۳۶
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۳ 16 June 2017
به گزارش تابناک رضوی،محمد حسین میردهقان در پاسخ به اظهارات معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی و گردشگری درباره بیماران خارجی پنهانی در بیمارستان‌ها گفت:
 نظارت بر امور بیمارستان‌های کشور به استناد مواد 8 ، 9 و 10 قانون تشکیل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از وظایف و اختیارات وزارت بهداشت است و اظهار نظر دستگاه‌های غیر مسئول در این حوزه برخلاف قانون است.

وی افزود : وزارت بهداشت با راه اندازی پورتال اطلاعات گردشگری سلامت در زمینه تدوین، ابلاغ و اجرای استانداردهای اعتباربخشی در حوزه گردشگری سلامت و همچنین نظارت بر فعالیت مراکز درمانی برای ارائه خدمات به بیماران خارجی اقدامات موثری انجام داده است.

میردهقان گفت : بر اساس اعتباربخشی انجام شده از سوی وزارت بهداشت تاکنون حدود 200 بیمارستان و تعدادی از مراکز درمانی جراحی در سراسر کشور موفق به پیاده سازی استانداردهای گردشگری سلامت شده‌اند. تمامی بیمارستان‌ها موظف به ثبت اطلاعات بیماران بین المللی شامل اطلاعات کلی بیماران، نوع خدمات درمانی، و اعمال جراحی ارائه شده در مدت زمان بستری هستند. 

وی افزود : در مورد پذیرش بیماران خارجی در بیمارستان‌های کشور نیز محدودیتی به جز رعایت مقررات و استانداردهای وزارت بهداشت وجود ندارد.

میردهقان افزود : در کشور شرکت‌هایی فعالیت دارند که نقل و انتقال بیماران را انجام می‌‌دهند و برای توسعه گردشگری سلامت لازم است سازمان میراث فرهنگی و گردشگری همکاری لازم را با آنها داشته باشند، متاسفانه هنوز تعداد زیادی از شرکت‌های فعال معرفی شده توسط دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور به سازمان میراث فرهنگی و گردشگری همکاری لازم از سوی سازمان آنها نشده است. البته در صورتی که بیماران خارجی انفرادی به مراکز درمانی کشور مراجعه کنند پذیرش و دریافت خدمات درمانی آنها محدودیت قانونی ندارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار