تابناک: همه مدیران باید در این خصوص حساب و کتاب پس بدهند و نمی شود بخشی منابع و تسهیلات قابل توجه بگیرند ولی در مقابل ایجاد شغل پاسخگو نباشد.
کد خبر: ۴۴۲۴۶
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۲ 07 June 2015
به گزارش تابناک اصفهان، ایجاد اشتغال یکی از شعارهای ثابت هر دولتی است که با بر سرکار آمدن وعده ایجاد اشتغال پایدار نیز مطرح شده و آماری هم برای پیش بینی شغل های ایجادی ارائه می شود.

اجرای این شعار همواره با چالش های خاص خود همراه بوده است به گونه ای که در دولت قبل گرچه آمارهای میلیونی برای ایجاد اشتغال در استان ها مطرح شد اما اگر این آمار واقعی بود نباید وضعیت رشد اقتصادی و تورم به میزان فعلی می رسید.

این آمارها در حالی اعلام شد و در عین حال دولت یازدهم هم در حالی وعده ایجاد اشتغال و تحول در تولید را داده است که با آغاز سال جدید بسیاری از کارگاه های تولیدی و حتی کارخانجات بزرگ اصفهان اقدام به اخراج نیروهای کارگری خود کرده اند.

رکود حاکم بر تولید مشکلی نیست که بر مسئولان پوشیده باشد اما هنوز نگاه به دروازه های وارداتی و ورود جنس خارجی به بازار داخلی بیش از بها دادن به تولید داخلی در نظر مدیران اهمیت دارد.

تولیدکننده داخلی در شرایط رقابتی نابرار اقدام به تولید می کند و به دلیل تحمیل شدن هزینه های بیشتر در نتیجه کالا را نیز گران تر به بازار عرضه می کند که به علت حضور کالاهای خارجی و ارزان، جایگاه چندانی در بازار فروش ندارد.

از طرفی بانک ها نیز همکاری لازم را با تولیدکنندگان که برخی از آنها روزگاری کارآفرین اما حالا بدهکار بزرگ بانکی اند، را ندارد.

استاندار اصفهان بارها به عملکرد بانکهای خصوصی در استان انتقاد داشته و در این مورد نیز روز گذشته در شورای اشتغال و برنامه ریزی استان اصفهان اظهار داشت: در سال جاری بانک ها دولتی و خصوصی باید 100 درصد منابع خود را مصرف کنند اما این بانکها متاسفانه فقط حدود 50 درصد از منابع خود را در استان مصرف می کنند.

وی هشدا داد : بانکهای خصوصی مستقر در استان اصفهان ، اگر ظرف 3 ماه آینده وضعیت منابع و مصارف خود را متعادل نکنند مجبوریم که با آن ها برخورد کنیم و از همه بانک های خصوصی انتظار می رود که میزان مصارف به منابع خود را همانند بانک های دولتی حداقل به 85 درصد برسانند.

رسول زرگرپور از همه مدیران خواست که تا جلسه ی آتی بررسی دقیقی را بر روی منابع و مصارف خود داشته باشند تا مشخص شود که دقیقا چه مقدار منابع برای سرمایه گذاری و جدایی از سرمایه گذاری در گردش و استمهال صرف شده و چه میزان اشتغال ایجاد شده است.

وی در ادامه تاکید کرد: باید مشخص شود که آیا این منابع دقیقا در قالب سیاست های اشتغال حرکت می کند یا نه و تا به امروز برداشت من این است که این منابع در راستای رسالت اصلی خود حرکت نمی کند.

استاندار اصفهان با تاکید بر اینکه مدیران باید در مقابل تسهیلات و منابعی که دریافت می کنند، شغل جدید ایجاد کنند، افزود: همه مدیران باید در این خصوص حساب و کتاب پس بدهند و نمی شود بخشی منابع و تسهیلات قابل توجه بگیرند ولی در مقابل ایجاد شغل پاسخگو نباشد.

وی با بیان اینکه در بخش های کشاورزی، صنعت و خدمات منابع مالی خوبی تزریق شده است، اظهار داشت: دستگاه ها باید در خصوص میزان منابع و تسهیلاتی که دریافت می کنند، آمادگی پاسخگویی داشته باشند و مشخص شود وآمار آنچه را که در بخش تسهیلات داده اند داشته باشند و باید معلوم شود تسهیلاتی که در استان داده شده در کجا خرج شده است.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار