کفیل خبر داد:
تابناک: فرماندار اصفهان از اجراي طرح برگزاري نماز جماعت در تمامي ۱۸۰ روستاي شهرستان اصفهان با حضور امام جماعت خبر داد.
کد خبر: ۴۴۳۳
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۵ 12 February 2015
به گزارش تابناک به نقل از فرمانداری اصفهان، فضل الله كفيل، فرماندار اصفهان در جلسه مشترك كارگروه تخصصي فرهنگي اجتماعي، ستاد اقامه نماز، ستاد صيانت از حقوق شهروندي و شوراي هماهنگي مبارزه با مواد مخدر شهرستان از اجراي طرح برگزاري نماز جماعت در تمامي 180 روستاي شهرستان با حضور روحاني حداقل در يك وعده در هفته به صورت دائمي خبر داد.

وی اظهار داشت: مسئولين و بخشداران بايد با فعال سازي ستاد اقامه نماز در بخش ها و سازمان هاي مردم نهاد در حوزه نماز ضمن برنامه ريزي و ارائه راهكارهاي عملي براي توسعه فرهنگ نماز بطور ويژه به بعد كيفي برگزاري نماز جماعت توجه داشته باشند.

وي با تأكيد بر پخش اذان در سطح 14 شهر شهرستان و ايجاد فضاي توجه به نماز در سطح شهر و اماكن عمومي و ادارات در وقت نماز، از بخشداران خواست نسبت به توجيه و فعال سازي دهياران و اعضاي شوراهاي اسلامي براي پخش اذان در روستاها نيز اقدام نمايند.

كفيل با اشاره به معضلات و مشكلات فرهنگي اجتماعي جامعه، خانواده و مدرسه را دو كانون بسيار مهم در تأثيرگذاري بر افراد بويژه جوانان نام برد و افزود: پرداختن به مسائل فرهنگي يك عزم ملي مي طلبد كه با استفاده از ظرفيت هاي موجود و فعال سازي كميته فرهنگ هر بخش نسبت به ترويج فرهنگ ديني و ارزشي با بهره گيري از صاحب نظران و روحانيون برنامه ريزي شود.

فرماندار اصفهان با تشريح لزوم اجراي برنامه اي مدون در حوزه صيانت از حقوق شهروندي و پاسخگوي مناسب دستگاه هاي اجرايي به مراجعين، از تشكيل كميته نظارت بر حقوق شهروندي در اين شهرستان خبر داد.

وی اظهار داشت: وظيفه اين كميته نظارت و بازرسي از دستگاه هاي اجرايي در حوزه پاسخگويي ادارات و سازمان ها به مراجعين و تسريع و اطلاع رساني از خدمات قابل ارائه به شهروندان عزيز است.

کفیل در ادامه به فعاليت هاي شوراي هماهنگي مبارزه با مواد مخدر پرداخت و افزود: برنامه ريزي براي كمك به پيشگيري از اعتياد و مبارزه با مواد مخدر به عنوان منشأ بسياري از معضلات و مشكلات جامعه مي تواند راهكاري بسيار موثر در جهت كاهش جرائم و ديگر مشكلات باشد.

وی گفت: دستگاه هاي متولي بايد با اطلاع رساني و آموزش افراد و همچنين مقدم کردن برنامه هاي پيشگيري بر مبارزه و درمان و تعامل با يكديگر، اقدامات خود را مورد بررسي و ارزيابي و نسبت به ارتقا تاثيرگذاري در اين حوزه اقدام نمايند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار