فرماندار شهرستان روانسر گفت: آب شرب 110 روستای شهرستان روانسر از 26 محل تولید می شود که کلیه این منابع به کنتور حجمی مجهز هستند و از تولید و مصرف بی رویه آب جلوگیری می شود.
کد خبر: ۴۴۴۷۶۵
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۱ 20 June 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از روابط عموئمی فرمانداری روانسر ،حسین ویسمرادی  در شورای حفاظت از منابع آب روانسر افزود: با حکم قضایی دو حلقه  چاه غیرمجاز مورد بهره برداری ویلاهای منطقه آوالان بخش شاهو نیز  مسدود شده است.

وی تصریح کرد: در  راستای مدیریت بهینه شبکه برق و کنترل هوشمند مصرف کنندگان  و به منظور جلوگیری از استفاده بی رویه از آب و برق 18 دستگاه کنتور فهام (  طرح ملی فراسامانه هوشمند اندازه‌گیری و مدیریت انرژی) بر روی چاه های کشاورزی شهرستان روانسر نصب شده است.

فرماندار روانسر از اقدامات جهاد کشاورزی برای ترویج کشت های با نیاز آبی کمتر تقدیر و اظهار داشت: کشت هایی مانند کلزا و زعفران که نیاز آبی کمتری دارند باید در شهرستان توسعه و بیشتر مورد توجه کشاورزان قرار گیرد و جهاد کشاورزی نیز به این موضوع نگاه ویژه ای داشته باشد.

ویسمرادی با بیان اینکه  حفاظت از منابع آب وظیفه همه دستگاههای شهرستان است اضافه کرد:  برخورد قانونی با چاه های حفر شده غیرمجاز و چاه هایی که اضافه برداشت دارند باید در  اولویت اصلی شورای حفاظت از منابع آب شهرستان باشد.

وی تاکید کرد: آب یکی از زیرساخت های اصلی در بحث توسعه اقتصادی و کشاورزی شهرستان روانسر است و مدیریت این منشا حیات برای ما بسیار ضروری است.




اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار