بررسی روزنامه های اصفهان در روز شنبه
تابناک: روزنامه های اصفهان در شماره امروز خود به بررسی مسائلی همچون انتخاب شهردار، قبرستان آرزو ها و کنسرت شهرام ناظری در اصفهان پرداختند.
کد خبر: ۴۴۵۲۸
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۰ 07 June 2015
به گزارش تابناک اصفهان، روزنامه های اصفهان در شماره امروز خود به بررسی مسائلی همچون انتخاب شهردار، قبرستان آرزو ها و کنسرت شهرام ناظری در اصفهان پرداختند.




روزنامه نسل فردا در سرمقاله خود به قلم مدیرمسئولش درباره قبرستان آرزوها نوشت:
دریای مدیترانه، تبدیل به قبرستان آرزوهای بزرگ شده و به جای کشورهای اروپایی، این دریاست که پذیرای مهاجران می شود. این داستان تکراری است. افرادی که قصد دارند به صورت غیر قانونی وارد کشورهای اروپایی شوند تا زندگی بهتری را برای خود رقم زنند؛ البته دولت های اروپایی نمی خواهند تمام پناهجویان را به کشورهای خود راه دهند. آنها

می خواهند خودشان حق انتخاب داشته باشند، نه اینکه مورد انتخاب قرار گیرند. از سوی دیگر، نمی توان به هیچکسی اجازه ورود نداد؛ چرا که پس از جنایت‌های جنگ جهانی دوم، کشورها به جد متعهد شدند که دیگر هرگز مردم بی گناه را در بدبختی و درگیری رها نمی کنند. با این حال، وضعیت مردم قایق سوار اروپا از یک سو، نشان از درگیری ها در سرزمین مادری دارد و از سوی دیگر بیانگر شکست کشورهایی است که وظیفه پناه بخشیدن به این مردم را دارند. این مسئله در اروپا، با شکست اخلاق آغاز می شود. اتحادیه اروپا در مقایسه با سال گذشته، تنها یک سوم پول و کمتر از یک دهم قدرت انسانی را صرف نجات دریایی می کند.
به همین خاطر، میزان مرگ و میر در سال جاری در مقایسه با آغاز سال 2014 حدود 10 برابر بیشتر شد و هنوز همین تعداد مردم در حال کوچ هستند. این روزها جهان عرب گرفتار درگیری هایی شده که احتمالاً دهه ها به طول می انجامد و تمام ملت ها را دستخوش توفان کرده است. تکه ای از آفریقا، طعمه درگیری های قومی و فرقه ای و آسیب های زیست محیطی است و اروپا به عنوان قطعه ای باثبات و ثروتمند در اقیانوسی از خشونت قرارگرفته و هنوز رویارویی با انتخاب هایی که پیش رو دارد را آغاز نکرده است. حل و فصل بحران پناهندگی دشوار است؛ چرا که وجودش علامت جنگ، آزار و اذیت و سوءمدیریت است.




http://www.zayanderoud.com/PaperPhotos/1394/3/17/1/1.jpg

http://www.isfahanziba.ir/sites/default/files/styles/newspaper_original/public/newspaper/1394/03/17/image/1.jpg?itok=j1m9Adkp

http://www.esfahanemrooz.ir/pdf/pic/2401-L-1.jpg

http://www.nesfejahan.net/cms4/upload/photo/p1/1.jpg
 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار