عضو فراکسیون امید مجلس:
عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی گفت: برخی از عبارت «آتش به اختیار» برداشت غلط کرده‌اند و امروز دانشگاهیان باید نسبت به مسائل فرهنگی حساس باشند.
کد خبر: ۴۴۶۶۴۵
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۲ 23 June 2017

به گزارش تابناک سمنان، احمد همتی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس درباره بیانات مقام معظم رهبری در زمینه جایگاه دانشگاه‌ها اظهار کرد: متأسفانه برخی‌ها از این بیان ارزشی مقام معظم رهبری با عبارت «آتش به اختیار» برداشت غلط کرده‌اند.

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری برای هر مسأله و حوزه‌ای راهکارهای مناسبی ارائه کرده‌اند و این بار راه جدیدی پیش روی دانشگاهیان و فرهنگیان قرار داده‌اند؛ ایشان در حوزه‌های مختلف راه برون‌رفت از مشکلات را بیان می‌کنند.

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه همه دانشجویان و اساتید دانشگاه‌ها و در مجموع دانشگاهیان کشور باید نسبت به مسائل فرهنگی حساس باشند، تصریح کرد: این حساسیت‌ها باید در قشر دانشگاهی کشور نیز وجود داشته باشد.

همتی با اشاره به اینکه ایران اسلامی از فرهنگ غنی دینی و ملی برخوردار است، اضافه کرد: فرهنگ غنی ملی و دینی اگر با هم ادغام شود، الگویی ارزشی برای سایر کشورهای جهان خواهد بود تا از فرهنگی ناب بهره‌مند شوند.

وی با بیان اینکه محور اصلی بیانات مقام معظم رهبری در حوزه فرهنگی به این معناست که باید نسبت به مسائل فرهنگی کشور با این غنای فرهنگی آمیخته با فرهنگ ملی و اسلامی حساس باشیم، تصریح کرد: نباید اجازه ورود فرهنگ صادراتی غربی را به کشور بدهیم.

نماینده مردم سمنان، مهدی‌شهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه باید این فرهنگ غنی را اشاعه دهیم، اضافه کرد: نباید به‌صورت انفعالی نسبت به فرهنگ‌های متحد دیگر برخورد کنیم و باید بتوانیم الگوی مناسبی از فرهنگ ایرانی اسلامی را در داخل و خارج کشور ارائه دهیم.

همتی با اشاره به اینکه نباید چنین برداشتی داشت که با هر روش و هر زبانی باید در این راستا اقدام کنیم، تصریح کرد: در چارچوب فرهنگ ایرانی و اسلامی که بسیار غنی است، باید اقدام کرد.

وی با بیان اینکه باید قدر این فرهنگ ارزشمند و غنی را بدانیم، اظهار کرد: در جریان بیان ابعاد مختلف این غنای فرهنگی در حوزه‌های ملی و اسلامی باید تلاش کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار