بسته خبری
اطراف ما می افتد و خبر هیچ ‌گاه متوقف نشده و نخواهد شد. در میان این همه خبر ، خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر رسمی؛ وجود دارد که کمتر مورد توجه قرار میگیرد و یا ممکن است به آسانی از چرخ و فلک در حال حرکت است و شب و روز در پی هم می اید و میرود ،و اتفاقاتی و رویداد هایی در کنار آن بگذریم ، در این میان اغلب رسانه ها به دلیل وابستگی جناحی خود ، خبرهای مرد نظر جناح خود را برجسته و بولد میکنند / لذا بسته خبری تابناک جایی است که این خبر ها را رصد نموده و جهت استفاده مخاطبین خود قرار میدهد و ممکن است گاهی این خبرها از پشت برده خیلی چیزها خبر بدهد . و اینک این بسته خبری را دراختیار مخاطبین قرار داده و امیدواریم مورد توجه قرار گیرد
کد خبر: ۴۴۶۸۰
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۷:۴۶ 08 June 2015

14خرداد بهترين فرصت براي مسافرت خارجي برخي مديران استان

همزمان با سالگرد ارتحال بنيانگذار جمهوري اسلامي ايران، تعدادي از مديران آذربايجان شرقي به ترکيه سفر کردند.

به گزارش خبرنگار ما ؛ بر اساس شنيده ها اين مديران همزمان با سالگرد ارتحال امام خميني( ره ) که چند روز پشت سرهم تعطيل بود فرصت را غنيمت شمرده و به ازمير ترکيه رفته اند .

فاصله گرفتن از آرمان ها امام وانقلاب اين روزها گريبان برخي مديران را گرفته به طوري که در شعار هميشه راه امام را الگو قرارمي دهند ودرعمل ازانديشه وي فاصله مي گيرند .

البته رفتن به خارج از کشورحتي براي تفريح نيز قانونا نمي تواند محدوتي براي مديران ومسولان باشد اما چرا همزمان با تعطيلي هاي 14 خرداد اين مسافرت ها را ترجيح مي دهند واکثر کساني که در اين ايام به مسافرت خارجي مي روند نام ماموريت را يدک مي کشند !

منادی در دانشگاه آزاد رئیس خواهد ماند؟!

شنیده های خبرنگار ما از تشکیل جلسه هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی ایران جهت بحث و تبادل نظر در خصوص کاهش برخی از عناوین و ساختارهای دانشگاه آزاد اسلامی در راستای چابک شدن و رشد کیفی دانشگاه آزاد در جهت کاهش بروکراسی و افزایش سرعت عملکرد واحدها در ماه های گذشته خبر می دهد.

با توجه به اخبار رسیده برخی از تعدیل ها در ساختار دانشگاه آزاد اسلامی به ویژه منطقه آذربایجان شرقی به تصویب هئیت امنای دانشگاه آزاد اسلامی کشور رسیده است، اما تاکنون بخشنامه رسمی برای اقدام تعدیل ها به ریاست دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان شرقی ارسال نگردیده است و به احتمال قریب به یقین تا اواخر خرداد ماه بخشنامه به دست ریاست دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان شرقی خواهد رسید و این بخشنامه در تاریخ یکم تیر ماه 94 اجرایی خواهد شد.

شواهد حاکی از آن است که یکی از سمت هایی که در این بخشنامه نسبت به تعدیل آن رای مثبت داده شده و باید برچیده شود، نماینده تام الاختیار رئیس دانشگاه آزاد اسلامی ایران در هیئت امنای دانشگاه آزاد استان است.

با توجه به اینکه علیرضا منادی به عنوان نماینده تام الاختیار رئیس دانشگاه آزاد اسلامی ایران در هیئت امنای دانشگاه آزاد استان به شمار می رود و مدیریت ستادی در این خصوص را به عهده دارد با تعدیل این ساختار وی نیز تنها عضو هیئت امنای دانشگاه آزاد استان آذربایجان شرقی باقی خواهد ماند و دیگر به عنوان نمانده تام الاختیار رئیس دانشگاه ازاد اسلامی کشور در دانشگاه آزاد اسلامی استان نخواهد بود.

شایان ذکر است این تعدیل ساختار توسط هیئت امنای کشوری دانشگاه آزاد به تصویب رسیده و ساختارهای دیگری نیز طبق بخشنامه مذکور در استان آذربایجان شرقی تعدیل خواهد شد.

اولین استعفاء در شورای شهر برای انتخابات مجلس، امروز رقم خورد

در حالیکه تنها دو هفته به پایان موعد قانونی استعفای مقامات دولتی و اعضای شوراها برای حضور در رقابتهای انتخابات مجلس دهم باقی مانده است، و در شرایطی که گمانه زنی های زیادی از استعفاء احتمالی برخی مدیران و اعضای شوراهای شهر در حوزه های مختلف به گوش می رسد، دیروز عصر اولین استعفاء در شورای شهر ارومیه رقم خورد.

اولین استعفاء در شورای شهر برای کاندیداتوری در انتخابات مجلسبه گزارش خبرنگار ما به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی شهر ارومیه، در جلسه شورای اسلامی شهر ارومیه استعفای روح اله حضرت پور از عضویت در این شورا جهت کاندیدا توری مجلس شورای اسلامی مطرح شد.

در یکصد و نود و پنجمین جلسه شورای اسلامی شهر ارومیه که بعد از ظهر روز شنبه مورخ ۱۶/۳/۱۳۹۴در سالن جلسات شورای اسلامی شهر ارومیه برگزار گردید استعفای روح اله حضرت پور از عضویت در شورای اسلامی شهر ارومیه جهت کاندیدا توری مجلس شورای اسلامی مطرح شد.

تغییرات در آموزش و پرورش آذربایجان شرقی

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی در ادامه دور جدید تغیرات مدیریتی خود در این مجموعه، روسای جدید آموزش وپرورش ناحیه یک و ناحیه پنج تبریز را منصوب کرد.

پاشایی مدیرکل آموزش و پرورش استان که دو هفته پیش، مدیران جدید نواحی ۲ ، ۳ و ۴ اموزش و پرورش تبریز را معرفی کرده بود، امروز نیز طی احکامی جداگانه بهروز اصغری اردلان را بعنوان مدیر جدید آموزش وپرورش ناحیه یک تبریز و علیرضا ستاری را بعنوان مدیر آموزش و پرورش ناحیه پنج تبریز منصوب کرد تا با انتصابات امروز، روسای هر ۵ ناحیه آموزش و پرورش شهرستان تبریز در عرض دو هفته تغییر یابند.

بهروز اصغری اردلان پیش از این، ریاست ناحیه ۵ آموزش و پرورش تبریز را بر عهده داشت و در کمتر از ۶ ماه از انتصاب خود در این سمت، امروز جایگزین تاروردی پور در ناحیه یک تبریز شد.

ستاری نیز تیر ماه سال گذشته به ریاست آموزش و پرورش شهرستان اسکو منصوب شده بودکه از امروز عهده دار ریاست ناحیه ۵ آموزش و پرورش تبریز شد.

تجمع کارگران «نیروگاه تبریز» در اعتراض به تلاش دولت برای خصوصی‌سازی

بیش از ۲۰۰ کارگر نیروگاه تبریز (یکشنبه ۱۷ خرداد) در محوطه شرکت مدیریت تولید برق آذربایجان شرقی تجمع کردند.

به گزارش خبرنگار ما به نقل از خبرگزاری ایلنا، این کارگران به از سرگیری تلاش‌‌ دولت برای خصوصی‌سازی نیروگاه تبریز و عقب‌افتادگی ۹ ماهه بخشی از مزایای خود معترض‌اند. معترضین معتقدند خصوصی‌سازی امنیت شغلی آنها را به خطر می‌اندازد.

ظاهرا کارفرما از ۹ ماه پیش بخش عمده‌ای از مزایای این کارگران از جمله اضافه‌کاری، پاداش روز کارگر، مبلغ تعمیرات، کارانه و ... را قطع کرده است. یک عضو انجمن صنفی کارگران نیروگاه حرارتی تبریز پیش از این گفته بود «از زمانی که تصمیم گرفته‌اند نیروگاه را خصوصی کنند، مزایای کارگران را به میزان قابل توجهی کاهش داده‌اند تا‌ این مجتمع صنعتی را سود ده نشان دهند.»

منابع کارگری می‌گویند گفتگوی اخیر مدیرعامل شرکت مدیریت تولید برق آذربایجان شرقی با خبرگزاری رسمی دولت، کارگران نیروگاه تبریز را به شدت تحریک کرده است.

«مجید پاشایی»، مدیرعامل شرکت مدیریت تولید برق آذربایجان شرقی در تاریخ ۱۲خرداد طی گفتگویی با خبرگزاری رسمی دولت تحت عنوان «دغدغه امنیت شغلی کارکنان نیروگاه تبریز رفع شده است»، از ادامه برنامه خصوصی‌سازی نیروگاه تبریز خبر داده بود.

کارگران می‌گویند این اظهارات در حالی بیان شده‌اند که نمایندگان استان آذربایجان شرقی در مجلس و استاندار در سفر رئیس‌جمهور به تبریز در تاریخ ۳۰ اردیبهشت، از او خواسته بودند واگذاری نیروگاه به بخش خصوصی لغو شود.

بنابر گفته‌های کارگران، رئیس جمهور و وزیر نیرو در پاسخ به این درخواست گفته‌ بودند نسبت به خصوصی‌سازی نیروگاه تبریز در هیات دولت تصمیم‌گیری می‌کنند.

گفتنی است نزدیک به ۴۳۰ کارگر در نیروگاه حرارتی تبریز کار می‌کنند. بهره‌برداری از این نیروگاه برعهده شرکت مدیریت تولید برق آذربایجان شرقی قرار دارد.

نیروگاه تبریز که نقش دیسپاچینگ برق در منطقه شمال‌غرب کشور را بر عهده دارد، در کیلومتر ۱۶ جاده تبریز به سمت آذرشهر در مجاورت دهستان لاهیجان، بخش خسروشهر قرار واقع شده است.

تلاش مدیران قبلی تراکتور برای برگزاری مناظره با عباسی

/ اتحاد بومی ها علیه آقای غیربومی

بعد از نشست خبری گینس وار! مدیرعامل باشگاه تراکتورسازی که بیش از شش ساعت به طول کشید و صحبت های جالب وی که سعی نمود عملکرد تمامی مدیران، مربیان، بازیکنان و حتی شاید کارکنان قبلی باشگاه را زیر سوال برده و همه را توپ مشکلات بداند.نشستی که قرار بود به حواشی پیرامون بازی آخر تراکتور در لیگ برتر و از دست رفتن قهرمانی لیگ اختصاص داشته باشد در عین سادگی و با مدیریت جالب آقای مدیر عامل به هز چیزی پرداخته شد الی موضوعات بازی اخیر که همه منتظر واکنش آقای مدیر عامل بودند.

در این نشست که تمامی مدیران قبلی باشگاه از سوی مدیرعامل فعالی و کاملا فوتبالی! غیربومی تراکتوری ها متهم به کم کاری، اشتباهات فاحش و آشنا نبودن به مسائل فوتبالی متهم شده بودند، شرایطی را بوجود آورد که در همان لحظات برگزاری نشست خبری، چند تن از مدیران قبلی باشگاه واکنش نشان داده و ناراحتی خود را از صحبت های نه چندان جالب آقای مدیرعامل فوتبالی! تراکتوری ها نشان دهند.

این موضوع همچنان ادامه داشت تا خبرنگار ما خبرهای جدیدی شنید، خبرهایی از تلاش مدیران قبلی برای برگزاری مناظره با عباسی در حضور اصحاب رسانه و بصورت زنده که نشان از تصمیم جدی مدیران قبلی برای جواب دادن به اتهامات عباسی را داشت.

طبق آخرین شنیده ها، محمد حسین جعفری که یکی از موفق ترین مدیران تراکتور در ده های اخیر به مشار میرفت و وی بود که تونی را برای اولین بار به تبریز آورده و حتی اولین نائب قهرمانی و اولین سهمیه ی آسیایی هم در زمان مدیریت وی برای تراکتوری ها کسب شد، به صورت جد در تلاش برای برگزاری مناظره در روزهای آتی می باشد.

طبق شنیده ها سردار جعفری با تنظیم نامه ای به باشگاه تراکتورسازی خواستار برگزاری مناظره رسمی در حضور خبرنگاران در تبریز می باشد تا جواب ادعاهای چند روز قبل عباسی را در جمع همان اصحاب رسانه قبلی بدهد.جعفری که از صحبت های عباسی به شدت گله مند است میخواهد اگر عباسی واقعا ادعای فوتبالی بودن را دارد در نشستی خبری با وی به مناظره بپردازد تا معلوم شود چه کسی راست میگوید و چه کسی دروغ میگیود.

طبق اعلام منابع نزدیک به سردار جعفری، وی این روزها در تدارک مناظره ای است که حتی میخواهد از نظمی و زینی زاده هم باری برگزاری آن کمک بگیرد تا هر سه مدیرعامل بومی و سابق تراکتور در مقابل مدیرعامل جدید و غیر بومی ای نباشگاه بایستند.البته این جنگ را خود عباسی شروع کرده و باید حق را به مدیران قبلی داد که خواهان مناظره در حضور اصحاب رسانه باشند.

گفته میشود به زودی زمان و مکان این مناظره نیز رسما اعلام خواهد شد و حتی قرار است درصورتی که عبسی راضی به حضور در این مناظره نشود، جعفری و احتمالا بقیه مدیران قبلی با حضور در جمع اصحاب رسانه جواب تک تک ادعاهای مدیرعامل فعلی باشگاه را بدهند

انتخاب اعضای جدید هیئت رئیسه شورای هماهنگی جبهه اصلاحات در آذربایجان شرقی

اعضای هیئت رئیسه جدید شورای هماهنگی جبهه اصلاحات آذربایجان شرقی، با حضور اعضای اصلی این شورا انتخاب شدند.

به گزارش خبرنگار ما سعید پورشریفی از انجمن اسلامی مهندسان، پرویزی از انجمن اسلامی جامعه پزشکی و کریم صادق زاده از خانه کارگر آذربایجان شرقی، به ترتیب به عنوان رییس، نایب رییس و دبیر این شورا برای یک دوره شش ماهه انتخاب شدند.

مطابق با اساسنامه فعالیت شورای هماهنگی جبهه اصلاحات آذربایجان شرقی، کمیته‌های سیاسی، انتخابات و شهرستان‌ها و امور مالی زیر نظر این شورا فعالیت خواهند داشت.

شورای هماهنگی جبهه اصلاحات استان آذربایجان شرقی متشکل از 28 حزب و تشکل سیاسی در استان است.

به استانداران گفته ایم نگذارند خودسرها باعث لغو کنسرت ها شوند

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از برخی اعمال سلیقه های شخصی در خصوص موسیقی و مسأله لغو کنسرت ها انتقاد کرد و گفت: به استانداران گفته ایم نگذارند خودسرها باعث لغو کنسرت ها شوند.

علی جنتی در گفت و گو با خبرنگار پایگه اطلاع رسانی و خبری جماران، در پاسخ به سوالی در مورد دیدگاه‌های مخالف با اجرای موسیقی و کنسرت هادر کشور و نسبت آنها با نظرات امام خمینی(س)، اظهار کرد: کسانیاین نوع برخوردها را می کنند که متأسفانه بعضی از آنها در کسوت روحانیت هستند و نه دیدگاههای امام را قبول دارند و نه دیدگاههای رهبری را. زیرا هم نظرات امام در رابطه با موسیقی کاملا روشن است و هم مقام معظم رهبری حدود 73 جلسه درس خارج فقه خود را به بحث غنا و موسیقی اختصاص داده اند و نهایتا رأی ایشان روشن است.

وی افزود: رهبر انقلاب آن نوع موسیقی که لهوی باشد یا مضل عن سبیل الله باشد را حرام می دانند و بقیه انوع موسیقی از نظر ایشان مشکل خاصی ندارد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه ما در وزارتخانه بر اساس همین دیدگاه ها و فتاوای امام و رهبری مجوز صادر می کنیم، تصریح کرد: حتی در بعضی موارد که به نظر می رسد بر اساس نظر ایشان مشکلی ندارد، ما به خاطر برخی ملاحظات تاکنون اجازه اجرا نداده ایم. اما در عین حال برخی آقایان سلیقه شخصی خودشان را دنبال می کنند.

وی با اشاره به لغو برخی کنسرت ها در کشور، یادآوری کرد: ما هم با نیروی انتظامی و هم با وزیر کشور در این مورد صحبت کرده ایم. ما به آنها گفته ایم چون خودمان کاملا رعایت حدود شرعی را می کنیم مواردی که مجوز داده می شود را استانداران، فرمانداران و نیروی انتظامی باید حمایت کنند و نگذارند افرادی خودسر باعث شوند کنسرت ها لغو شود که آنها گفته اند از این تصمیم حمایت می کنیم.

جنتی تاکید کرد: حدود 5- 6 ماه است این صحبت ها را کرده ایم و در خیلی جاها واقعا آقایان استانداران و نیروی انتظامی حمایت کرده اند و نگذاشته اند که کنسرت ها لغو شود، اما بعضی عناصر ذی نفوذ هستند که گاهی دخالت می کنند و این مورد مورد تأیید ما نیست.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: تاکنون در این رابطه مستقیما با قوه قضاییه صحبت نکرده ایم، زیرا عمدتا خود استانداران و فرمانداران به عنوان نماینده دولت هستند که باید با دستگاه قضایی و حتی بعضی نیروهای مسلح صحبت کنند.

وی در پاسخ به سوال دیگری در خصوص افتتاح ساختمان جدید حرم امام خمینی(س) نیز خاطر نشان کرد: در طول چند قرن گذشته ما یک امام داشته ایم و آنچه به عنوان مرقد امام مطرح است باید نمونه ای از معماری ایرانی اسلامی باشد و همانطور که در گذشته بناهایی مانند مسجد شیخ لطف الله و میدان نقش جهان در دوره صفویه بنا شده که آثار ماندگار معماری ما بوده است، حرم امام نیز باید اینگونه بماند.

طرح استانی شدن انتخابات به صحن رفت

کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور طرح استانی شدن انتخابات مجلس را با دو تغییر نهایی کرد و در نوبت صحن علنی مجلس قرار داد.

به گزارش خانه ملت ؛ دخیل عباس زارع زاده مهریزی سخنگوی کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور مجلس شورای اسلامی درباره صورت جلسه این کمیسیون به خبرنگار ما گفت:2اردیبشهت ماه کلیات طرح استانی شدن انتخابات مجلس در صحن علنی مجلس تصویب شد اما به علت یکسری نکات که معاونت قوانین مطرح کرده بود این طرح مجددا به کمیسیون شوراها برای اصلاح ارجاع شد.

وی با بیان اینکه کمیسیون شوراها برای رفع ابهامات این طرح را مجددا بررسی و دو ماده آن را تغییر و اصلاح کرد افزود:بر اساس تنظیم جدید طرح انتخابات استانی شدن مجلس ،‌قرار شد احزابی که مجوز قانونی برای فعالیت خود دارند لیست ائتلاف خود را به ستاد انتخاباتی بدهند و دیگر حق تغییر اسامی را ندارند.این در حالی است که پیش از این فهرست ها در لحظه آخر تغییر می کرد.

زارع زاده ادامه داد:شفافیت قانون در این بخش کمک خواهد کرد تا ائتلاف ها نتوانند اسامی برخی از افراد را از لیست ها حذف کنند.

وی نکته دوم در تغییر طرح انتخابات استانی شدن مجلس را در یک مرحله ای شدن انتخابات میان دوره ای مجلس دانست و افزود:انتخابات میان دوره ای مجلس یک مرحله ای است و به هیچ عنوان دوبار برگزار نخواهد شد .هر فردی چنانچه 15درصد آرا حوزه انتخابیه را از آن خود کند، پیروز انتخابات خواهد شد.

سخنگو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور مجلس شورای اسلامی گفت: طرح انتخابات استانی شدن مجلس اکنون در نوبت صحن علنی مجلس قرار گرفته است و به زودی نهایی خواهد شد.

زارع زاده همچنین از حضور رئیس کمیته امداد در کمیسیون شوراها خبر داد و ادامه داد:نحوه عملکرد کمیته امداد مورد بحث و بررسی قرار گرفت و سه پیشنهاد از سوی نمایندگان مجلس به رئیس کمیته امداد داده شد .

وی گفت:قرار شد کمیته امداد به جای کمک بلاعوض به افراد تحت پوشش خود اشتغالزایی ایجاد کند. دولت نمی تواند مانند گذشته به این بخش کمک های مالی کند لذا این بخش باید برای ایجاداشتغال برنامه ریزی کند.

سخنگوی کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور مجلس شورای اسلامی دومین پیشنهاد نمایندگان این کمیسیون را در استفاده از کارت الکترونیکی دانست و تصریح کرد:پرداخت نقدی به افراد تحت پوشش کمیته امداد باید متوقف شد.اینگونه پرداخت ها شخصیت افراد را خدشه دار می کند.

وی ادامه داد:قرار شد به جای آنکه کمیته امداد به افراد کالا بدهد اجناس فروشگاه ها را کد گذاری کند و هر خانواده بنا به سلیقه خود خرید انجام دهند.

منبع: خانه ملت

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :