سرپرست حفاظت محیط زیست همدان از پمپاژ آب استخرها برای تامین آب حیوانات خبر داد.
کد خبر: ۴۴۷۰۳
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۸ 08 June 2015
سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست همدان با اشاره به وجود مشکلاتی برای تأمین آب حیوانات گفت: آب را از مخازن ثابت مانند استخرها به ارتفاع 700 متری برای استفاده حیوانات در حیات‌وحش پمپاژ می‌کنیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، سیدعادل عربی ظهر امروز در دیدار با نماینده ولی فقیه در هفته محیط زیست با بیان اینکه هم اکنون در شرایط خاص خشکسالی هستیم اظهار داشت: مردم همچنان گویی در شرایط عادی قرار دارند و همچنان به شکل چند سال پیش در حال استفاده از منابع آبی هستند.

وی با اشاره به اینکه محیط زیست استان مشکلاتی دارد، وجود ریزگردها را یکی از این مشکلات پیش رو دانست.

سرپرست حفاظت محیط زیست همدان از فعالیت‌های اداره حفاظت از محیط زیست سخن گفت و ابراز داشت: در منطقه «خان‌گرمز» مطالعات و سرشماری گونه‌های جانوری و گیاهی انجام شده است.

وی گفت: در این منطقه 41 گونه جانوری وجود دارد که می‌توان به بز وحشی، کلاغ نوک سرخ و زرد، گراز، گربه وحشی، کبک، گرگ و سیاه‌گوش اشاره کرد.

عربی با تاکید بر اینکه گرگ، یکی از درندگان منطقه خانگرمز است و در حوزه محیط زیست نیز «گرگ» نماد همدان انتخاب شده، خاطرنشان کرد: متاسفانه در کل استان با توجه به تعارضاتی که بین گرگ و انسان به وجود آمده، درگیری‌هایی انجام شده که چهره این حیوان در استان منفور شده است.

وی همچنین از مطالعات گونه‌های گیاهی در سطح استان خبر داد و گفت: یک‌هزار و 540 گونه گیاهی در استان شناسایی شده که 53 گونه آن در منطقه خان‌گرمز است.

سرپرست حفاظت از محیط زیست همدان در ادامه از مشکلات موجود در بحث آب استان خبر داد و گفت: حیوانات در بحث آب مشکل دارند، به همین خاطر برای بهسازی چشمه‌ها و آبشخورهای حیوانات، آب را از مخازن ثابت مانند استخرها به ارتفاع 700 متری برای استفاده حیوانات پمپاژ می‌کنیم.

وی در پایان تاثیرگذارترین عامل صرفه‌جویی در مصرف آب را اصلاح الگوی مدیریت استفاده از آب در کشاورزی دانست و تصریح کرد: با اینکه اقدامات بزرگی در این راستا انجام شده، ولی در این مقوله بسیار عقب هستیم و برای رسیدن به نتیجه مطلوب راه زیادی در پیش داریم.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار