نشست هماهنگی و تبادل نظر پيرامون اجراي طرح "با قرآن در رمضان" با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار برگزار شد.
کد خبر: ۴۴۷۲۲
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۴ 08 June 2015
به گزارش تابناک یزد،  "محمد علی طالبی" معاون استاندار در اين نشست گفت: باید از ظرفیت‌های مختلف فرهنگی، اعتقادی و دینی موجود در ماه مبارک رمضان نهایت استفاده را داشته باشیم.

وی برگزاری طرح "با قرآن در رمضان" را مثبت ارزیابی کرد و افزود: باید به گونه‌ای برنامه ریزی شود که زمینه برای حضور اقشار مختلف مردم در این مراسم فراهم شود.

معاون استاندار یزد اظهار كرد: به طور قطع این برنامه از تاثیر فرهنگی و اعتقادی بالایی در سطح جامعه برخوردار است .

وی اضافه کرد: قطعاً جذب مخاطب در برنامه‌های مختلف نیازمند امکانات و سلائقی است که باید در این حوزه برنامه‌ریزی‌های لازم صورت گیرد.

طالبی با اشاره به ظرفیت‌های موجود در شهرستان‌ها، گفت: می‌توان از این ظرفیت استفاده کرد و شور قرآنی را در شهرستان‏‏ها نيز به وجود آورد.

حجت الاسلام "سید محمد شریف حسینی کوهستانی" مدیر کل تبلیغات اسلامی استان یزد نيز در این نشست، ماه رمضان را فرصتی مناسب برای خودسازی و بازگشت به خویشتن خواند و هدف از تشکیل این جلسه را برنامه‌ریزی و هماهنگی جهت برگزاری هر چه بهتر طرح قرآن با رمضان دانست.

وي با اشاره به برگزاري این طرح براي چهارمين سال با همکاری صدا و سیمای مرکز استان در ایام ماه مبارک رمضان، اظهار كرد: اصل موضوع امری مقدس است و علاوه بر حضور مردم در محل برگزاری طرح، بسیاری از مردم در منازل خود با آن همراهی می‌کنند که این امر به ثمرات آن افزوده است.

حسيني كوهستاني با بیان این که طرح "با قرآن در رمضان" مربوط به یک اداره خاص نیست، ابراز امیدواری کرد كه در رمضان امسال با همراهی و همکاری سایر دستگاه‌ها به برگزاری هر چه بهتر این برنامه، کمک كنند.

وي همچنين با اشاره به موفقیت "حسن دانش" از قاريان استان در سی و دومین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم، گفت: با کسب این مقام، انتظارات از قاریان قرآن و برنامه‌های قرآنی استان افزایش یافته است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان ادامه داد: در همین راستا نيز مرتلین برتر استان شناسایی و جهت تایید به شورای عالی قرآن معرفی شده‌اند.

"سيد محمد حسینی" معاون سیمای صدا و سیمای مرکز یزد با اشاره به آمادگی اين مركز جهت پخش زنده این برنامه گفت: این برنامه همانند سال‌های گذشته از ساعت 18 تا 19 و در محل امامزاده سید جعفر (ع) برگزار می‌شود.

حجت السلام "علي محمد رضایی" مسئول دارالقران الکریم اداره کل تبلیغات اسلامی استان هم با اشاره به برگزاری چهارمین سال اجرای طرح "با قرآن در رمضان"، گفت: در ابتدا با 30 نفر مرتل در این طرح شروع کرده‌‌ایم که اکنون به دلایلي این تعداد به 16 نفر رسیده است.

وی اظهار كرد: 12 نفر نيز جدیداً به شورای عالی قرآن معرفی شده‌اند تا در صورت تایید از وجود آنها در این برنامه قرآنی استفاده شود.

"علي غیاثی" مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد نیز در این نشست بر لزوم ایجاد تنوع در این برنامه تاکید کرد و گفت: باید با برگزاری مسابقات مختلف، زمینه را برای حضور حداکثری مردم فراهم کرد.

وی بيان كرد: در صورت وجود امکانات فنی می‌توان این طرح را در مساجد مختلف  یا حتی در شهرستان‌ها نيز برگزار کرد.

انجام تبلیغات مناسب شهری، همکاری بیشتر در زمینه ایاب و ذهاب شرکت کنندگان، برگزاری مسابقات فرهنگی مختلف، تهیه لباس متحدالشکل از دیگر موضوعاتی مطرح شده در این جلسه بود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار