شهردار شهر یاسبرین مجارستان در مراسم باشکوهی و به منظور تقدیر از زحمات سفیر جمهوری اسلامی ایران در مجارستان در جهت توسعه روابط دو کشور، نشان خدمت شهروندی به وی اعطا کرد.
کد خبر: ۴۴۷۸۹۸
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۵ 25 June 2017
به گزارش تابناک : تار لوش شهردار شهر یاسبرین شامگاه شنبه در این مراسم به خدمات انجام شده از سوی غلامعلی رجبی یزدی سفیر جمهوری اسلامی ایران در مجارستان در مدت کوتاه حضور در این کشور اشاره و در راستای گسترش روابط ایران و مجارستان و همچنین نزدیکی بیشتر بین شهرهای خواهرخوانده یزد و یاسبرین سخنانی ایراد کرد.
وی گفت: روابط ایران و مجارستان شاهد روند رو به رشدی است. این روند با حضور آقای غلامعلی رجبی یزدی و فعالیت و تلاش های وی، سرعت بیشتری به خود گرفته و از سوی دیگر همکاری های شهر یاسبرین با ایران و یزد نیز با توسعه همراه بوده است. بطوریکه شهر یاسبرین شاهد سفر هیات های مختلف از سوی ایران بوده و رویدادهای ویژه فرهنگی نیز در این شهر برگزار شده است. 
شهردار یاسبرین در ادامه افزود: با توجه به خدمات سفیر جمهوری اسلامی ایران و ارتباط صمیمی و دوستانه ایشان، اعضای شورای شهر در جلسه هفته گذشته خود، اعطای نشان خدمت شهروندی یاسبرین به سفیر ایران را مورد تصویب قرار دادند. 
غلامعلی رجبی یزدی سفیر کشورمان در بوداپست نیز در این مراسم ضمن ابراز خوشحالی از دریافت این نشان اظهار داشت: برای من افتخار بزرگی است که نشان خدمت شهروندی یاسبرین را دریافت می کنم. 
وی افزود: روابط جمهوری اسلامی ایران و مجارستان از ظرفیت های فراوانی برخوردار بوده و با عنایت به اراده سیاسی مقامات بلند پایه این دو کشور، گسترش روابط در زمینه های مختلف قابل تحقق بوده و تلاش اینجانب و همکاران من در سفارت جمهوری اسلامی ایران برنامه ریزی برای یافتن راهکارهای تحقق این اراده بشمار می رود. 
سفیر جمهوری اسلامی ایران در ادامه با اشاره به سابقه تاریخی و قرابت دو شهر یزد و یاسبرین افزود: ارتباط مردم با مردم و ارائه آثار تمدن و فرهنگ دو ملت از جمله اهداف توسعه همکاری ها محسوب شده که با همکاری شهرداری یاسبرین برخی از بخش های برنامه صورت پذیرفته و در آینده نیز برنامه های مختلفی در این راستا انجام خواهد شد. 




منبع : ایرنا 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار