به گزارش تابناک سمنان، بنا به گزارش هواشناسی، آسمان هشت شهرستان استان سمنان در روزهای آتی صاف و همچنین هوا گرم‌تر، اما تندبادها این بار نیز مهمان دیار قومس خواهند بود.
کد خبر: ۴۵۰۰۶۱
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۲ 29 June 2017

به گزارش تابناک سمنان، نگاهی به نقشه‌های هواشناسی هم‌زمان با روز هشتم تیرماه۹۶ نشان می‌دهد آسمان غالب نقاط استان سمنان آفتابی است و همچنین پدیده خاص جوی در هشت شهرستان دیار قومس مشاهده نمی‌شود لذا باید انتظار آخر هفته‌ای گرم را در اغلب نقاط استان داشته باشیم که این افزایش دما بین دو تا شش درجه متفاوت است.

دیگر پدیده غالب هواشناسی در این آخرین هفته تیرماه اما وزش باد شدید در شهرهای شاهرود و دامغان است، پدیده‌ای که در اوایل هفته نیز به وقع پیوسته و باعث شده بود تا دردسرهایی برای مردم به وجود آید. علت این وزش شدید باد اما برخورد سامانه پرفشار هوای گرم کویری با دامنه‌های جنوبی البرز و بازگشت آن به سمت پائین محسوب می‌شود که عمدتاً هوایی گرم را به همراه دارد که با وزش شدید باد همراه می‌شود این تندبادها در روزهای گذشته باعث شکسته شدن برخی شاخه درختان و فروریختن سر درختی‌ها در شاهرود شد که در پایان هفته نیز احتمال وقوع دوباره این پدیده وجود دارد لذا از همشهریان تقاضا می‌شود ترجیحاً زیر درختان را برای اقامت موقت و تفریح انتخاب نکنند چراکه با خشک‌سالی‌های پیاپی یک دهه اخیر درختان با کوچک‌ترین حرکتی در هم می‌شکنند.

سمنان گرم‌تر می‌شود

دمای هوای کنونی سمنان هم‌زمان با روز پنج‌شنبه هشتم تیرماه ۹۶، ۳۴درجه بالای صفر است هرچند این میزان نسبت به‌روز دوشنبه با کاهش روبرو است اما در ۷۲ ساعت آینده افزایش خواهد یافت لذا می‌توان گفت سمنان نیز مانند سایر نقاط دیار قومس، آخر هفته‌ای گرم را شاهد خواهد بود. هم‌اکنون وزش باد با سرعت چهار کیلومتر بر ساعت غبار محسوسی را بر روی برخی مناطق جنوبی شهر سمنان به حرکت در آورده اما در وضعیت جوی این شهرستان تغییری حاصل نخواهد کرد. بیشینه هوای سمنان طی روزهای آتی به ۴۰ درجه بالای صفر نیز می‌رسد.

در شاهرود اما اوضاع متفاوت است دمای هوای این شهر۳۰درجه بالای صفر است و هیچ پدیده غالب هواشناسی در آسمان این شهر وجود ندارد اما به‌مرور وزش باد شدید در ۴۸ ساعت آتی مهمان این شهر می‌شود همچنین در ساعات آتی دمای هوای شاهرود در بیشینه به ۳۸ درجه بالای صفر خواهد رسید به‌طوری‌که هواشناسی پیش‌بینی می‌کند بیشینه و کمینه دمای هوای شاهرود برای روز پنج‌شنبه به ترتیب ۳۴ و ۱۸ و برای روز جمعه ۲۰ و ۳۶درجه بالای صفر باشد.

در دامغان نیز وضعیت مشابه است دمای هوای این کهن شهر استان سمنان هم‌اکنون ۳۲ درجه است که این میزان در بیشینه طی روزهای آتی به ۳۸ نیز خواهد رسید، بیشینه و کمینه دمای هوای دامغان برای این روزهای پایانی هفته ۳۷ و ۲۲ برای روز پنج‌شنبه و ۳۹، ۲۲برای روز آدینه خواهد بود که افزایشی محسوس را به دنبال خواهد داشت.

وزش باد شدید مهمان میامی خواهد بود

گرمسار و آردان، این دو شهرستان همسایه نیز طی روزهای آتی گرم‌تر خواهند شد، دمای هوای این دو شهرستان همسایه هم‌اکنون ۳۶ و ۳۴درجه بالای صفر است که نسبت به مدت مشابه روز گذشته با یک و سه درجه افزایش روبرو است.

همچنین بیشینه دمای گرمسار طی روزهای آتی به ۳۹ درجه بالای صفر نیز خواهد رسید بیشینه و کمینه دمای هوای ایوان کی نیز برای روز پنج‌شنبه ۳۸ و ۲۴ درجه بالای صفر و برای روز آدینه ۴۰ و ۲۵درجه بالای صفر خواهد بود احتمال وزش تندباد در این سه شهرستان غربی کمتر از دیگر شهرستان‌ها است.

میامی نیز مانند شاهرود هوایی خنک‌تر از سایر نقاط استان سمنان دارد، هم‌اکنون دماسنج‌ها دمای مرکز این شهرستان را ۳۰ درجه نشان می‌دهند و در رضوان این دما به ۲۸درجه نیز رسیده است همچنین پیش‌بینی می‌شود تندباد در این شهرستان نیز طی آخر هفته حضورداشته باشد.

درمجموع باید گفت وزش باد در نیمه شرقی استان سمنان تنها پدیده هواشناسی این روزهای دیار قومس است از سوی دیگر افزایش دمای هوا برای روزهای نهم و دهم تیرماه۹۶ پیش‌بینی می‌شود، گرم‌ترین شهر استان در این روزها گرمسار خواهد بود و سردترین شهر بسطام شاهرود لقب خواهد گرفت.

برچسب ها: آب و هوا ، پیش بینی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار