تابناک: پس از سالها بحث و جدل پزشکی مدرن با طب سنتی امروز شاهدیم که این طب در دولت روحانی مورد پذیرش واقع شد و در اصفهان خبر راه اندازی نخستین سلامتکده طب سنتی اصفهان را دانشگاه علوم پزشکی اصفهان داد.
کد خبر: ۴۵۰۱۵۳
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۱ 29 June 2017
تابناک اصفهان- طب سنتی که طی سالهای گذشته مورد تمسخر پزشکان مدرن قرار می گرفت و از آن بیشتر به عنوان طب علفی یاد می کردند امروز با دلزدگی مردم از عوارض سنگین طب نوین و دارویی و رفتن مردم به سمت این طب، طب سنتی در حالی در دولت روحانی جای گرفت که این طب با طب نوین مکمل یکدیگر پیش رود و شاهد تولید داروهای گیاهی باشیم که هم منشا گیاهی داشته باشد و هم به شکل قرص در بازار به فروش برسد.
پذیرش طب سنتی از سوی وزارت بهداشت و ایجاد زمینه گسترش این طب در سطح کشور یک اتفاق میمون و مبارکی است .
در همین راستا رئیس دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی خبر از راه اندازی نخستین سلامتکده طب سنتی اصفهان در بیمارستان امین داد .
در این سلامتکده اقداماتی از جمله زالو درمانی، حجامت ، طب سوزنی و گیاه درمانی از خدماتی است که در این مرکز به مراجعان داده می شود.
جالب ان است که تا چندی پیش بسیاری از مسئولان حوزه بهداشت و درمان مردم را توصیه می کردند که حجامت یک روش غیر اصولی و سبب کمبود خون در افراد می شود و باید مردم را تشویق به دادن خون کنند و این در حالی بود که با حجامت کردن خون مرده از بدن خارج می شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :