مدیرکل حفاظت محیط‌زیست فارس گفت: در سومین روز از هفته محیط‌زیست که در این استان به‌عنوان روز آشتی شهروندان با پرندگان معرفی شده، یک‌هزار لانه پرندگان به‌صورت رایگان در شیراز توزیع ‌شده است.
کد خبر: ۴۵۰۴۰
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۵ 08 June 2015

تابناک فارس به نقل از فارس:حمزه ولوی اظهار داشت: آشتی مردم با محیط‌زیست به‌ویژه با پرندگان که از زیباترین موجودات الهی هستند و نیز ایجاد محیطی امن، آرام و ایجاد انگیزه در افکار عمومی برای حفاظت از گونه‌هایی که در استان فارس و شیراز زیست می‌کنند، از مهم‌ترین اهداف این حرکت نمادین است.

وی با اشاره به اینکه بیش از 20 گونه پرنده در شهرستان شیراز محیط آرام‌بخشی را به وجود آورده‌اند، افزود: نگهداری و حفاظت از این‌گونه پرندگان امری مهم برای دوستداران حیات وحش و طبیعت بوده که با نصب لانه برای آن‌ها گامی در جهت حفظ و نگهداری اینگونه پرندگان در این استان و شهرستان برداشته می‌شود.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان فارس خاطرنشان کرد: از شهروندان درخواست می‌شود که پس از نصب لانه پرندگان اعلام کنند که چه گونه‌ای از آن ها لانه گزیده‌اند تا این حرکت نمادین در سال‌های بعد نیز استمرار یابد.

ولوی تصریح کرد: با همکاری تشکل‌های مردم‌نهاد و همچنین کارگاه احسان، لانه پرندگان ساخته شده که این کار را زکات کارهای خود دانسته و بین شهروندان توزیع‌ شده است.

وی با تأکید بر اینکه در تمام دنیا انس و الفتی بین انسان، حیوان، پرندگان و دوستداران طبیعت وجود دارد، گفت: در دین مبین اسلام توجه فراوانی به حفظ حیات‌وحش و نگهداری از پرندگان شده، اما شاهد بعضی جفاها نسبت به پرندگان هستیم که امیدواریم با این حرکت نمادین بتوانیم زمینه آشتی پرندگان را با مردم فراهم کنیم.

مدیرکل حفاظت از محیط‌زیست استان فارس بیان داشت: در شیراز شاهد وجود انواع گونه‌های پرندگان شامل کلاغ، گنجشک و زاغی هستیم که اگر فضای سبز کافی برای آن‌ها ایجاد کنیم، گامی مؤثر در بقا و حفظ و نگهداری آنها برخواهیم برداشت.

ولوی اضافه کرد: صنایع آلاینده، کارخانه سیمان و سوخت و گازوئیل‌های غیراستاندارد از مهم‌ترین عوامل خطرزا برای محیط زیست پرندگان است و باید نسبت به جمع‌آوری و انتقال کارخانجات به خارج از شهر اقدام شود.

مدیر کارگاه تولیدی احسان که اقدام به ساخت لانه پرندگان کرده است نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شیراز اظهار داشت: برای نخستین‌بار برای حفظ و حراست از پرندگان و محیط‌زیست با استفاده از بازیافت ضایعات چوب اقدام به ساخت لانه پرندگان کرده‌ایم.

احسان پروین خاطرنشان کرد: تاکنون 2 هزار لانه پرنده ساخته شده که یک‌هزار لانه در هفته تنوع زیستی یکم خردادماه جاری و مابقی در هفته محیط‌زیست ساخته و به‌صورت رایگان بین شهروندان توزیع ‌شده است.

وی تصریح کرد: به‌منظور بقای محیط‌زیست و پرندگان، این حرکت نمادین با کمک و مساعدت اداره کل محیط‌زیست استان فارس ادامه خواهد داشت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار