رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: حجم زیاد پرونده‌ها ورودی به قوه قضاییه، تعداد زیاد مراجعه کنندگان، اطاله دادرسی و انباشتگی بیش از حد پرونده‌ها در شعب دادگستری‌ها از مشکلات پیش روی دستگاه قضائی است.
کد خبر: ۴۵۰۹۳۸
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۵ 01 July 2017
یدالله موحد ظهر امروز در سخنرانی قبل از خطبه‌های نمازجمعه کرمان با گرامیداشت هفته قوه قضائیه و یاد و خاطره شهدای قوه قضائیه اظهار‌داشت: حجم زیاد پرونده‌ها ورودی به قوه قضاییه، تعداد زیاد مراجعه کنندگان، اطاله دادرسی و انباشتگی بیش از حد پرونده‌ها در شعب دادگستری‌ها از مشکلات پیش روی دستگاه قضائی و موجب نارضایتی مردم است.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته به 640 هزار پرونده در دادگستری کرمان رسیدگی شده است گفت: به طور متوسط در سال 95 از 300 نفر قاضی که در استان وجود دارد هر قاضی 2 هزار و 100 پرونده را بررسی کرده است.

رئیس کل دادگستری استان کرمان با اشاره به حجم زیاد پرونده‌ها گفت: اگر حجم پرونده‌ها نبود ، کیفیت رسیدگی‌ها از سوی قضات با سرعت و دقت بیشتری همراه بود .

وی با بیان اینکه در سال گذشته 176هزار پرونده در شوراهای حل اختلاف استان بررسی شده تصریح کرد: خوشبختانه از این تعداد پرونده، 48 هزار پرونده به صلح انجامید.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار