راهنمای تغییرات و تازه های ترافیکی شیراز
اخیرا تغییرات جدید در سیستم ترافیکی شهر شیراز اتفاق افتاده که ممکن است موجب سردرگمی عده ای از شهروندان شده باشد.از جمله یکطرفه شدن تعدادی از خیابان های اصلی و همچنین تابلوهای هوشمند جدیدی که در کنارگذرهای شهر شیراز نصب شده.خواندن این راهنما برای خروج از سرگمی مفید می باشد.
کد خبر: ۴۵۱۰۶
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۷:۵۰ 09 June 2015
راهنمای تابلوهای هوشمند کنارگذر های شیراز

برای نخستین بار در کشور در شهر شیراز از فناوری مدیریت هوشمند وضعیت ترافیکی کنارگذرها استفاده می‌شود.

عرض باریک و شرایط رودخانه خشک در شیراز ناهنجاری‌های زیادی در کنارگذر ساحلی ایجاد کرده است لذا برای ساماندهی این چالش‌ها سامانه‌ای طراحی شده که این سامانه با 19 دوربین نظارت تصویری، 21 تابلو دیجیتال شبکه اطلاع‌رسانی بی‌سیم با پوشش 90 کیلومتر وضعیت ترافیکی کنارگذرها را به اطلاع مردم می‌رساند.

در این سامانه رنگ سبز تابلوها نشانگر ترافیک روان، رنگ زرد نشانگر اختلال در حرکت، رنگ قرمز نشان‌دهنده ترافیک سنگین و رنگ آبی نشانگر آب‌گرفتگی معبر است.

یک طرفه شدن برخی خیابان های شیراز و تبدیل شدن پارک خلدبرین به میدانی بزرگ

این راهنما را بخوانید+نقشه آنلاین ترافیک شیراز

خیابان خلیلی، خلدبرین، بعثت و چهار راه ملاصدرا یک طرف شده است.در واقع همانطور که در تصویر مشاهده می کنید پارک خلدبرین تبدیک به یک میدان بسیار بزرگ شده که خودردوها حول آن حرکت می کنند.

شهردار شیراز با اشاره به اینکه تغییر مسیر در تعدادی از خیابانهای شهر شیراز در راستای اصلاح و شروع فعالیت های عمرانی در این مسیر ها است، افزود: شاید برای مدتی مردم در سختی ترافیک باشند اما به طور حتم در آینده نزدیک وضعیت این خیابانها بسیار مطلوب خواهد شد.

سامانه هوشمند پایش تقاطع

سامانه دیگری با عنوان سامانه هوشمند پایش تقاطع راه اندازی خواهد شد.این سامانه حجم تردد خودروهای عبوری از تقاطع، تخلف عبور از چراغ قرمز، تخلف عبور از خط عابر پیاده و خط ایست را مشخص و ثبت می‌کند.

مدیر مرکز کنترل ترافیک شهرداری شیراز از آماده بهره‌برداری بودن این سامانه در چهار راه 15 خرداد، چهار راه سینما سعدی و چهار راه ملاصدرا خبر داد و تصریح کرد: ساخت پایه‌های متحرک این دوربین‌ها بخش دیگری از فعالیت مرکز کنترل ترافیک بوده است و انرژی مورد نیاز برای این پایه‌ها توسط پنل خورشیدی تأمین می‌شود.

سامانه پرداخت الکترونیک

سامانه پرداخت الکترونیک نیز طرحی دیگر از شهرداری برای تسهیل پرداخت های شهروندان است.کارت پرداخت شهروندی برای تسهیل پرداخت هزینه‌های مرتبط با بهره‌گیری شهروندان از خدمات حوزه حمل و نقل عمومی شامل اتوبوس تاکسی و قطار شهری از دستاوردهای سامانه پرداخت الکترونیک است.

شناسه الکترونیکی پرداخت خودرو نیز از دیگر خدمات ارائه شده در سامانه پرداخت الکترونیک است که خدمات غیر حمل و نقل عمومی شامل پارک حاشیه‌ای، پارکینگ، طرح ترافیکی و پرداخت عوارض می‌شود.

وی با بیان اینکه پارکینگ حاشیه‌ای خیابان عفیف‌آباد در چند ماه گذشته به عنوان پایلوت این طرح به شناسه الکترونیکی پرداخت خودرو مجهز شده است، خاطر نشان کرد: پارکینگ مشکین‌فام نیز در آینده‌ای نزدیک به پایلوت این طرح می پیوندد.

سامانه آنلاین ترافیک شهر شیراز

شهروندان می توانند ترافیک لحظه ای خیابان های شیراز را اینجا مشاهده کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار