رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: 12 مرکز خاص پیشگیری و درمان بیماری‌های دهان و دندان در مراکز شهرستان‌های استان بوشهر ایجاد می‌شود.
کد خبر: ۴۵۱۲۶
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۷ 08 June 2015
تابناک بوشهر: علیرضا رئیسی عصر امروز در نشست با معاون تربیت‌بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان بوشهر، اظهار کرد: توسعه فرهنگ سلامت یکی از شاخص‌های مهم در دنیای امروز است.

رئیسی افزود: در دو سال گذشته با نظر ویژه دولت، شاهد ارتقای خدمات بهداشت و درمان و آرامش نسبی در حوزه سلامت جامعه بوده‌ایم به گونه‌ای که خدمات وزارت بهداشت در این دوسال بیش از دو دهه اخیر بوده است.

وی ضمن تقدیر از عملکرد معاونت تربیت و سلامت آموزش و پرورش استان بوشهر در برنامه‌ریزی و توسعه فرهنگ پیشگیری از بیماری‌ها، تصریح کرد: مهم‌ترین اولویت وزارت بهداشت، مقدم بودن پیشگیری بر درمان است و هر هزینه‌ای در این راه نوعی سرمایه‌گذاری است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر، آموزش، فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی را سه شاخص اصلی در حوزه پیشگیری عنوان کرد و افزود: دانشگاه علوم پزشکی با تعامل سازنده با آموزش و پرورش، دانش‌آموزان پیش‌دبستانی و مقطع ابتدایی را به عنوان گروه هدف، زیر پوشش آموزش‌های ویژه قرار می‌دهد.

رئیسی بیماری‌های دهان و دندان را یکی از گزینه‌های مطرح در فعالیت‌های مشترک دانشگاه علوم پزشکی و اداره‌کل آموزش و پرورش استان در سال جاری بیان کرد و ادامه داد: هم اکنون 62 مرکز در سراسر استان به ارائه خدمات دندانپزشکی می‌پردازند و همه مراکز روستایی بالای 7 هزار نفر از این خدمات بهره‌مند هستند.

وی خاطرنشان کرد: در مراکز شهرستان‌ها نیز 12 مرکز خاص پیشگیری و درمان بیماری‌های دهان و دندان ایجاد می‌شود و 12 تیم سیار دندانپزشکی به مناطق دوردست روستایی استان اعزام می‌شوند.

رئیسی گروه هدف این خدمات را دانش‌آموزان پیش‌دبستانی و مقطع ابتدایی عنوان کرد و تاکید کرد: دانش‌آموزان در سال اول اجرای این طرح یک‌بار و در سال دوم، دو بار تحت معاینات دندانپزشکی قرار می‌گیرند و در پایان دانش‌آموزان دوره متوسطه اول شامل این طرح خواهند شد.

وی در پایان اظهار امیدواری کرد: شاهد مشارکت شهرداری‌ها و شوراهای شهر و روستا برای اجرای طرح‌های حوزه بهداشت و گسترش فرهنگ پیشگیری از بیماری‌ها باشیم.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار