با حضور شهردار و اعضای شورای شهر و مسولین استانی
عملیات اجرایی بزرگترین پروژه ترافیکی عمران شهری تبریز روز دوشنبه طی آیینی در میدان آذربایجان این شهر آغاز شد.
کد خبر: ۴۵۱۸۱
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۷:۵۸ 09 June 2015

میدان آذربایجان یکی از بزرگترین میادین تبریز است که در قسمت شمال غربی این شهر و در محل تلاقی بزرگراه پاسداران، بلوار آذربایجان، خروجی فرودگاه تبریز و جاده مرند واقع شده و از موقعیت ترافیکی خای برخوردار می باشد.

وجود فرودگاه بین المللی تبریز در حوالی میدان ، توقفگاه اتوبوسرانی درون شهری ، پارک بزرگ تبریز ، پایانه مسافری شمال غرب و همچنین در آینده ایجاد اتصال خط 3 و 4 قطار شهری تبریز و اتصال جاده ارمنستان از طریق تبادل ارس بر اهمیت اجرای هرچه سریع تر تقاطع شبدری در میدان افزوده است.

حذف دو رمپ پاسداران به بلوار شهید بابایی و بالعکس، تعبیه رمپ غیرمستقیم غیرهمسطح به شکل زیرگذر برای مسیر پاسداران به آذربایجان و بالعکس و نیز رمپ بابایی به آذربایجان و بالعکس، تعریض خیابان ستارخان به شش خط، کاهش 40 متر از قطر داخلی حلقه دور میدان و امکان تامین دسترسی کاربری های شمالی و جنوبی میدان و امکان ایجاد مسیر گردشی و جزیره با عرضی معادل 25 متر از جمله ویژگی های پروژه بزرگ میدان آذربایجان است.

ایجاد دو مسیر گردشی جداگانه نسبت به میدان با هدف دپوی وسایل نقلیه حمل ونقل عمومی و ساماندهی مسافرگیری جهت جلوگیری از پارک حاشیه ای تاکسی ها و سایر وسایل نقلیه مسافری نیز در این طرح گنجانده شده است.

استفاده از تمام فضای درون و اطراف میدان جهت طراحی فضاهای مناسب شهری از قبیل فضای سبز و مسیرهای پیاده روی و دوچرخه سواری از دیگری خصوصیات این پروژه است.

این پروژه عمرانی در حوزه شهرداری منطقه چهار تبریز اجرا خواهد شد.

شهردار تبریز در مراسم کلنگ زنی آغاز عملیات اجرایی پروژه میدان آذربایجان، با بیان اینکه برای اجرای این طرح بزرگ اعتباری بالغ بر 500 میلیارد ریال در نظر گرفته شده است، زمان بندی اجرای آن را دو ساله اعلام کرد و گفت: روز 22 بهمن سال 1395 مردم تبریز شاهد افتتاح این پروژه خواهند بود.

صادق نجفی افزود: به پیمانکاران این طرح تذکرات لازم در خصوص اجرای کامل و بی نقص در مدت زمان تعیین شده داده شده و آنها به خوبی متوجه هستند که شهرداری تبریز با بدقولی ها کنار نمی آید.

به گفته وی، هر کیلومتر از پروژه مزبور بالغ بر 20 میلیارد ریال برای شهرداری تبریز هزینه دارد و این هزینه ها از جیب مردم پرداخت می شود که بر این اساس پیمانکاران باید به شدت مراقب عملکرد خود باشند.

نجفی اضافه کرد: بر اساس تصمیم گیر های صورت گرفته تا پایان امسال طرح های مربوط به قسمت های شمالی میدان به پایان خواهد رسید و بخش جنوبی آن نیز طی سال 1395 اجرا و به اتمام می رسد.

کلانشهر تبریز حدود یک میلیون و 800هزار نفر جمعیت دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار