در پیامی عنوان شد
وی اظهار داشت: بالا رفتن سطح رفاه شهری و میل به مهاجرت به شهرها خصوصاً مرکز استان چندین سال متوالی است که یاسوج را در صدر لیست شهرهای مهاجر پذیر کشور قرار داده است.
کد خبر: ۴۵۲۲۵۰
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۳ 03 July 2017
توزیع عادلانه امکانات و ایجاد اشتغال روند مهاجرت به شهرهای کهگیلویه و بویراحمد را کند می کند.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: توزیع عادلانه امکانات در مناطق شهری و روستایی، ایجاد اشتغال و افزایش نشاط در سایه حمایت از تولید روند مهاجرت به شهرهای این استان را کند می کند.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد؛دکترسید موسی خادمی روزدوشنبه درپیامی به مناسبت 14 تیر ماه روز شهرداری ها و دهیاری ها افزود: توسعه فرهنگ شهر نشینی، ایجاد بسترهای توسعه پایدار از دیگر مولفه هایی است که در کند شدن روند مهاجرت به شهرهای بزرگ موثر بوده و این مهم وظیفه ای بردوش دستگاههای اجرایی تصمیم گیر استان نهاده است.
وی اظهار داشت: بالا رفتن سطح رفاه شهری و میل به مهاجرت به شهرها خصوصاً مرکز استان چندین سال متوالی است که یاسوج را در صدر لیست شهرهای مهاجر پذیر کشور قرار داده است.
وی ادامه داد: این در حالیست که از یک طرف روستاها را که مراکز تولید هستند با چالش کمبود نیروی انسانی رو به رو کرده و از طرفی دیگرمنجر به ظهور و شدت یافتن پدیده حاشیه نشینی در اطراف شهرهای استان شده است.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد با تاکید براینکه پدیده مهاجرت اگر مدیریت نشود باعث بروز مشکلات عدیده ای می گردد گفت: دهیاری ها باید با ایجاد بستری مناسب و تلاش بیش از پیش در افزایش سطح رفاه در روستاها برای حفظ منابع انسانی بکوشندکه این تلاش چه بسا به مهاجرت معکوس از شهرها به روستا منجر شود .
خادمی گفت: مدیریت خرده فرهنگ هایی که به واسطه حضور بیش از حد نفوس انسانی با افکار و فرهنگ های متفاوت در شهرها ایجاد می‌شود از یک سو و توان خدمات رسانی به تمامی شهروندان از سوی دیگر می‌تواند از اثرات مخرب این مهاجرت بکاهد.
وی اظهار داشت: این مولفه می تواند این مهم را تبدیل به فرصت کند و در این زمینه شهرداری ها می توانند نقش آفرینی کنند.
وی با تبریک روز شهرداری ها و دهیاری ها به تلاشگران حوزه مدیریت شهری و روستایی افزود: خدمت به شهروندان و روستاییان همانا موهبتی است که نصیب مسوولان حوزه شهری و روستایی شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار