رئیس اتاق بازرگانی کرمانشاه از سرمایه گذاری ترک ها در سه پروژه استان خبرداد.
کد خبر: ۴۵۲۴۴۶
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۷ 03 July 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از کرد پرس،کیوان کاشفی ، با اشاره به سفر سال گذشته یک هیات تجاری از کشور ترکیه به استان کرمانشاه، اظهارداشت: پس از انجام این سفر، سه واحد صنعتی استان توانستند تولیدات خود را به ترکیه صادر کنند.

وی ادامه داد: شرکت اوره و آمونیاک کرمانشاه صادرات خود را به استان ازمیر انجام می دهد. علاوه بر این کارخانه کاشی و کارخانه شیرین بیان دو واحد صنعتی دیگر استان هستند که به کشور ترکیه صادرات دارند. 

رئیس اتاق بازرگانی کرمانشاه تصریح داشت: برخی از کارخانه های استان که محصولات آنها قابلیت ارائه در کشورهای اروپایی را دارند در حال حاضر به کشورهای این قاره صادرات انجام می دهند.

وی افزود: در سفر هیئت ترکیه ای درخصوص سرمایه گذاری آنان در استان کرمانشاه رایزنی هایی انجام دادیم، پس از آن سه پروژه احصاء شد و کارهای کارشناسی روی آنها انجام 
گرفت تا روی این پروره ها سرمایه گذاری کنند. اگر حتی  روی یکی از این پروژه ها سرمایه گذاری آنها شکل گیرد راه سرمایه گذاری ترک ها در کرمانشاه باز خواهد شد.

کاشفی در بخش دیگری از اظهارات خود تاکید کرد: موضوع دیگر در این سفر، بحث خواهر خواندگی بین کرمانشاه و شهر ازمیر یا شهر غازی آنتپ این کشور بود که به راحتی می توان آن را شکل داد.

وی خاطرنشان ساخت: موضوع خواهر خواندگی کرمانشاه با استان ها یا شهرهای کشورهای دیگر، باعث رفت و آمد و مطرح شدن کرمانشاه در سطح بین المللی می شود.

رئیس اتاق بازرگانی کرمانشاه متذکر شد: این مسئله همچنین یک شخصیت بین المللی به کرمانشاه می دهد.

وی با بیان اینکه ما فقط نقش تسهیل گری و انجام توافقات اولیه را در این باره داشته ایم، عنوان داشت: پیگیری این موضوع باید از سوی شهرداری کرمانشاه صورت گیرد. طرف ترک هم برای این امر و نامگذاری یکی از خیابان های این شهر به نام کرمانشاه اعلام آمادگی کرده است.

کاشفی در پایان یادآورشد: برای خواهر خواندگی کرمانشاه با یکی از شهرهای کشور اکراین نیز مذاکراتی با سفیر این کشور انجام داده ایم و موافقت خود را اعلام داشته اند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار