معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری در کاشان خبر داد
تابناک: معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: در سالجاری ۱۵۰۰ شرکت دانش‌بنیان از مالیات معاف شدند.
کد خبر: ۴۵۲۵۲
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۲ 09 June 2015
به گزارش تابناک به نقل از تسنیم، سورنا ستاری در نشست مشترک با اعضای هیئت علمی دانشگاه کاشان، فرماندار و مسئولین شهرستان در سالن کنفرانس این دانشگاه، اظهار داشت:کاشان دارای پتانسیل‌های منطقه‌ای فوق‌العاده‌ای است، آمادگی کامل بنیاد نخبگان را در پایه‌های اقتصادی صنعت فرش و توریسم این شهرستان اعلام کرد.

وی با اشاره به اینکه جهانی شدن فرش کاشان نیاز به دانش دارد، افزود: در حوزه‌های تحقیقاتی و تولیدی آمادگی کامل را در راستای همکاری با دانشگاه کاشان داریم.

رئیس بنیاد نخبگان گفت: دانشجو برای کشور ما تهدید نیست چرا که قرار نبود به آنها شغل دهیم بلکه باید ارزش افزوده ایجاد کرد تا شغل نیز فراهم شود.

ستاری تأکید کرد:‌ اصلاح فرهنگ باید در تمام بخش‌های جامعه اتفاق بیفتد تا بتوانیم بگوییم صنعت و دانشگاه داریم و آنچه که در اقتصاد دانش‌بنیان دنبالش هستیم تغییر فرهنگ‌ها است.

وی افزود: ما حق نداریم از دانشگاه فارغ‌التحصیلانی خارج کنیم که هیچگونه خروجی در زمینه‌های نوآوری و خلاقیت نداشته باشند.

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور گفت: دانشجویان باید بعد از فارغ‌التحصیل شدن بین 2 تا 5 سال در مرکز رشد سرویس‌دهی شوند تا بتوان شغل آنها را در آینده تأمین کرد.

ستاری افزود: دانشگاهی که در دانش‌بنیان تعریف می‌شود دانشگاهی وابسته به دولت نیست و دولت برای تحقیقات سم است.

وی با اشاره به اینکه با پول دولت نمی‌توان لیسانس تجارت درست کرد، گفت: باید در اقتصاد فرهنگ بیشتر تلاش شود.

رئیس بنیاد نخبگان با اشاره به اینکه رصدخانه ملی ایران جزو تحقیقات مرز دانش است، افزود: این رصدخانه 5 تا 10 سال آینده قابلیت تجاری شدن را ندارد.

ستاری صنعت و اسانس کاشان را نوعی تجارت و منبع درآمدزایی نام برد و افزود: پایه اصلی اقتصاد دانش‌بنیان، مزیت‌های سرزمینی است.

وی از خاتم اصفهان به عنوان یکی از صنایعی که قابلیت جهانی شدن دارد نام برد و گفت: قرار بود این صنعت که پایه‌های سنتی، ملی و استانی دارد را جهانی کرده و آن را کمک کنیم اما برعکس عمل کردیم.

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه در اطراف دانشگاه‌ها باید شرکت‌های بزرگ راه‌اندازی شود تا در درآمدزایی کمک‌رسانی شود، افزود: اگر نتوانیم پژوهش را درآمدزایی یا سرمایه‌گذاری کنیم ارزشی ندارد.

ستاری با اشاره به اینکه با راه‌اندازی مرکز نوع‌آوری در کاشان موافقت شده است از راه‌اندازی برج فناوری در این دانشگاه خبر داد و گفت: بنیاد نخبگان آماده هرگونه همکاری و ارائه تسهیلات را در این طرح دارد.

به گزارش تسنیم، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور ظهر امروز از رصدخانه ملی ایران و شرکت باریج اسانس بازدید کرد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :