نهمین اجلاسیه مجمع عمومی اتحادیه رادیو و تلویزیون های اسلامی که به همت شهرداری مشهد، آستان قدس رضوی و صداوسیمای مرکز خراسان رضوی طی چهار روز کاری در مشهد برگزار شده بود با تجلیل از برترین های حوزه رسانه های مسلمان به کار خود پایان داد.
کد خبر: ۴۵۳۷۶۷
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۷ 05 July 2017
به گزارش تابناک رضوی، این اجلاسیه از جمله برنامه های تدارک دیده به مناسبت نامگذاری مشهد به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام بود که با برپایی جلسات و پنل های تخصصی، دستاوردهای مهمی را نیز در جهت هماهنگی هرچه بیشتر رسانه های همسوی اسلامی در پی داشت.

گفتنی است تولیت آستان قدس رضوی در آیین اختتامیه این اجلاس که در محل سالن صبای مرکز خراسان رضوی برگزار شد، گفت: امید است که این اجلاس که نهمین اجلاس این اتحادیه است به برکت نام حضرت ثامن الحجج(ع) منشا برکاتی برای رسانه‌ها در جهان اسلام، منشاء ارتقاء مناسبات رادیوهای جهان اسلام با دیگر رسانههای مستقل در جهان اسلام شود، بیداری و آگاهی‌بخشی، امیدبخشی و بیان زیبایی‌ها در این رسانه برای مردم در سطح جهان اسلام و کره ارض باشد.

حجت‌الاسلام سیدابراهیم رئیسی افزود: یقین داریم که آینده از آن متقیان است و آنچه عالم را رقم می‌زند پول سعودی و شیطنت اسرائیلی‌ها و آمریکایی‌ها نیست و قطعاً آینده از آن صالحین است.

وی با بیان این که رسانه های باید بازتاب دهنده زیبایی های موضوعات مختلف باشند تا زشتی مسائل مختلف نیز بروز و ظهور کند، اظهارداشت: امروز در عالم رسانه‌هایی هستند که می‌خواهند فرهنگ خود را بر جوامع بشری دیکته کنند.

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: سینمای هالیوود و نوع فیلم‌هایی که ساخته شده و آن‌ها به دنبال این هستند که بگویند ایرانی‌ها، عراقی‌ها و ...توانایی برای اداره زندگی سعادتمند را ندارند و در مقابل فرهنگ انتظار به ما می‌آموزد که ما می‌توانیم روی پای خود و در مقابل استکبار بایستیم و با امید زندگی کنیم.

وی با اشاره به شاخصه‌های شهر سالم و آرمان‌شهر اسلامی اعلام کرد: عقلانیت، معنویت، اخلاق و عدالت اجتماعی از شاخصه‌های شهر سالم است که می‌تواند برای انسان شهری سالم که زیربنای آن سخن امام رضا(ع) مبنی بر اینکه اساس بر خداپرستی و اطاعت از وی و خشیت از او است محقق کند.

رئیسی با اشاره به تاریخچه فعالیت اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های اسلامی تصریح کرد: بیش از 200 رسانه مهم و اثرگذار در جهان گرد هم آمده‌اند و اثرگذار شده‌اند چراکه با محوریت فطرت انسانی، اخلاق، عدالت و راستی و درستی حرکت می‌کنند.

وی با بیان اینکه امروز دگر خواهی برخی گوش فلک را کر کرده گفت: خودشان می‌گویند هرجا منافع ما ایجاب کند دگرخواه خواهیم بود اما فرهنگ ما به این گونه نیست و بر مبنای وظیفه است نه منفعت خواهی.

تولیت آستان قدس رضوی با تاکید بر اینکه رسانه‌ها نیازمند افرادی آگاه و هوشیار در حوزه اسلام هستند اذعان کرد: اگر در پرتو توحید، سیاست و معنویت با هم درآمیخته شود و معلوم شود که جنگ جهانی اول و دوم و جنایات امروز به خاطر کنار گذاشتن خدا از زندگی انسان و جدایی سیاست از معنویت بوده، مسائل امروز جامعه جهانی برطرف خواهد شد.

وی با بیان اینکه امروز رسانه گام‌های موثری در راستای تبیین معارف دینی برداشته است خاطرنشان کرد: از طرف دیگر تخریب و ایجاد شبهه در مقابل ارزش‌های دینی و مقاومت در برابر مسئله فلسطین فراوان است و تقریب در فرهنگ رسانه باید بیش از پیش روشن شود.

جریان رسانه‌ای اسلام در حال تقویت جبهه مقاومت است

رئیس سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران نیز در این مراسم با بیان اینکه جبهه جنگ رسانه‌ای به صورت نابرابر شکل گرفته است، گفت: ‌جریان رسانه‌ای اسلام در حال تقویت جبهه مقاومت است.

عبدالعلی علی عسگری افزود: امروز اگر این اتحادیه را با اتحادیه‌های دیگر مقایسه کنید این اتحادیه از جایگاه و وزن خاصی برخوردار است و این اتحادیه در مرز شهادت و حقیقت اسلام تلاش و جهاد می‌کند و صدای مظلومیت مظلومان که از طرف استکبار به آنها تهاجم شده و هر روز در یمن و فلسطین به خاک و خون کشیده می‌شود آنها را روایت می‌کند و اگر این اتحادیه راه‌اندازی نمی‌شد، معلوم نبود که امروز تاریخ چگونه روایت می‌شد.

علی‌عسکری با بیان اینکه زمانی رسانه ملی تنها رسانه مقاومت در دنیا بود، گفت: امروز این رسانه در کنار بخش اعظمی از رسانه‌های اسلام‌خواه و آزادی‌خواه در حال حمایت از مقاومت است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار