معاون رفاه اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و دبیر شورای عالی بیمه خدمات درمانی از ابلاغ تعرفه خدمات پرستاری در منزل در سال 96 مصوب هیئت وزیران جهت اجرا خبر داد.
کد خبر: ۴۵۳۸۷۹
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۸ 05 July 2017
 دکتر احمد میدری با اعلام این خبر تصریح کرد: پرستاری در منزل بی شک یکی از نیازهای مبرم و حلقه مفقوده نظام سلامت کشور  است ؛ عدم دسترسی به مطب پزشکان در ساعات روز و شب و ایام تعطیل، معضلات ترافیک شهری و یا عدم امکان جابجایی بیماران و سالمندان، نیاز به استفاده از خدمات شبانه روزی و قابل دسترس را دو چندان می کند.
 
 
وی افزود:  حدود ۶۰ سال است که مساله پرستاری در منزل در دنیا تعریف شده است و امروز به جای ارائه تمامی خدمات پرستاری در بیمارستان خیلی از خدمات در منازل ارائه می‌شود. با عبور جمعیت سالمند از مرز ۸ درصدی و استقرار پدیده سالمندی در کشور حمایت از خدمات پرستاری در منزل بیش از گذشته ضرورت یافته است تا هم محدودیت‌های بیماران و  سالمندان در مراجعه به مراکز درمانی حل شود و هم هزینه‌های سیستم در خصوص اشغال تخت‌های بیمارستانی کاهش یابد.
بر اساس گزارش  مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، میدری تاکید کرد: با توجه به اینکه جهت استفاده از خدمات این پرستاران تاکنون هیچ تعرفه مصوبی وجود نداشت برای اولین بار تعرفه خدمات پرستاری در منزل  توسط شورای عالی بیمه خدمات درمانی تعیین و توسط هیئت وزیران تائید شد.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار