نشست های نمایشنامه خوانی دومین جشنواره تئاتر فجر شیراز با خوانش "جاده" در کافه کتاب شیراز آغاز شد.عصر سه شنبه با حضور مهدی فقیه، احمد سپاسدار، اشرف طباطبایی و مهدی هنرجویان نخستین نمایشنامه خوانی این جشنواره توسط نوید جعفری و مهری منصوری برگزار شد.
کد خبر: ۴۵۵۳
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۷:۴۰ 12 February 2015

نشست های نمایشنامه خوانی دومین جشنواره تئاتر فجر شیراز با خوانش "جاده" در کافه کتاب شیراز آغاز شد.

عصر سه شنبه با حضور مهدی فقیه، احمد سپاسدار، اشرف طباطبایی و مهدی هنرجویان نخستین نمایشنامه خوانی این جشنواره توسط نوید جعفری و مهری منصوری برگزار شد.

نمایشنامه "جاده" را اردلان خرم نیا در سه اپیزود کارگردانی کرده است.

پیش از این نشست نیز رئیس انجمن هنرهای نمایشی فارس با بیان اینکه نشست های نمایشنامه خوانی تا روز پایانی جشنواره ادامه دارد، گفت: این نشست ها پس از پایان جشنواره نیز روزهای پنجشنبه در کافه کتاب شیراز در مجموعه فرهنگی و هنری حافظ ادامه خواهد داشت.

بهمن سلیمانی با اعلام اینکه در سال جاری برنامه های آموزشی انجمن با تلاش اهالی تئاتر شکل گرفته است، افزود: آغاز این تلاش ها با برگزاری نشست های نمایشنامه خوانی است که در ادامه برپایی نشست های تخصصی تئاتر نیز به آن افزوده می شود.

رئیس انجمن هنرهای نمایشی ایران نیز در این برنامه، گفت: فارس همه قابلیت های لازم برای ارتقا تئاتر را داراست.

هزارسال تجربه تئاتری در فارس دیده می شود

اشرف طباطبایی با بیان اینکه شیراز توانمندی، اساتید و هنرمندان این عرصه را پرتوان دارد، افزود: با تجاربی که در این باره به واسطه حضور استادان و هنرمندان بالقوه وجود دارد، با یک حساب سرانگشتی هزارسال تجربه تئاتری در فارس دیده می شود.

وی ابراز کرد: شیراز توانایی برگزاری جشنواره های منطقه ای تئاتر در سطح بین المللی دارد که باید مورد توجه قرار گیرد.

در ادامه مهدی فقیه نیز با ستایش از برگزاری نشست های نمایشنامه خوانی در شیراز، گفت: در اینجا قول می دهم پس از سال ها کاری را در شیراز به صحنه ببرم.

این بازیگر تئاتر و فیلم به علاقه مندان تئاتر، گفت: بزرگترین دانشگاه، تئاتر است و هیچ دانشگاهی به اندازه تئاتر به هنرمندان تجربه نمی دهد.

وی به اهالی تئاتر، توصیه کرد: شبی یکی دو صفحه شاهنامه بخوانید تا بیان و گویش تان را تقویت کند.

در ادامه دومین جشنواره تئاتر فجر شیراز نمایشنامه های "طوبی" به کارگردانی مرضیه مسائلی، "خداحافظی" به کارگردانی بابک زرنویس، "ایالات متحده" به کارگردانی پوریا احمدی و "دختر دوچرخه دورزن" به کارگردانی مهران مقدر، به ترتیب در ساعت های ۱۶ و ۱۷ از ۲۱ تا ۲۳ بهمن ماه جاری در کافه کتاب اداره کل فرهنگ و ارشاداسلامی فارس برای علاقه مندان این بخش ارایه می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار