معاون عمرانی استانداری آذربایجان‌شرقی:
معاون عمرانی استانداری آذربایجان‌شرقی با اشاره به برآورد اولیه که نشان داده بیش از 2 هزار مگاوات کمبود انرژی داریم، گفت: از جمله راه‌های رفع مشکل و کمبود انرژی، ساخت نیروگاه و استفاده از انرژی پاک است.
کد خبر: ۴۵۵۶۷۱
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۶ 08 July 2017
 پیش از ظهر امروز محمدباقر پورمهدی در مراسم معارفه مدیرعامل جدید شرکت توزیع نیروی برق تبریز با قدردانی از مسؤولان وزارت اظهار کرد: ما علاقمند بودیم که از نیروهای بومی برای این سمت استفاده شد و اقدامات زیادی نیز انجام گرفت ولی با کش و قوس‌های فراوان آخرین انتخاب توسط وزارت نیرو انجام گرفت.
وی با بیان اینکه از مدیرعامل جدید می‌خواهیم به نیروپروری توجه ویژه داشته باشد، گفت: یکی از وظایف مدیر تربیت نیروی انسانی است و متاسفانه این مورد در کشور ما مغفول مانده است.
معاون عمرانی استانداری آذربایجان‌شرقی بیان کرد:  مدیران به فکر تربیت نیروی متخصص برای بعد از خود و یا نیازهای سایر مناطق باشند؛ زیرا ما هم یک روز جوان بودیم و زمین خورده و بلند شده‌ایم و باید به جوانان فرصت داده و آنها را آبدیده کنیم.
پورمهدی بیان داشت: در حوزه‌های برق از جمله انرژی و شاخص‌های توسعه که یکی از موضوعات ارزیابی توسعه یافتگی و نیافتگی است، صحبت‌هایی شده است.
وی افزود: اگر روشنایی در شهر باشد آن شهر را توسعه یافته می‌دانند و این یک قضاوت عامیانه و ساده است ولی اهمیت برق با زندگی عجین شده است و همه در نبود برق کامل آن را لمس کرده و به عبارتی زندگی متوقف می‌شود.
پورمهدی با اشاره به برآورد اولیه که نشان داده بیش از 2 هزار مگاوات کمبود انرژی داریم، گفت: از جمله راه‌های رفع مشکل و کمبود انرژی، ساخت نیروگاه و استفاده از انرژی پاک است.
وی افزود: راه‌حل دیگر کاهش مصرف انرژی در تمام مصارف مردمی است؛ زیرا طبق گفته وزیر نفت اگر یک لیوان صرفه‌جویی در آب داشته باشیم، صرفه‌جویی بزرگی در سطح انبوه شاهد خواهیم شد که این برق را نیز شامل می‌شود.
معاون عمرانی استانداری آذربایجان‌شرقی گفت: اگر روزی توانستیم مصرف برق  دستگاه اداری را ۲۰ درصد کاهش دهیم، می‌توان گفت که به یک شاخص متعادل رسیده‌ایم.
وی به نقش فضای مجازی و رسانه‌ها اشاره کرد و گفت: باید از ظرفیت  فضای مجازی و رسانه‌های عمومی در این زمینه استفاده کرد و حتی اگر یادتان باشد روزی تبلیغات بابا برقی در رسانه عمومی بود که مدتی است از آن تبلیغات اثری نیست.
معاون عمرانی استانداری آذربایجان‌شرقی متدکر شد: اگر بتوانیم یک مگاوات صرفه‌جویی در مصرف برق داشته باشیم، توانستیم کمک یک میلیارد تومانی به انرژی کنیم.
پورمهدی توسعه انرژی‌های پاک در استان را اثربخش دانست و ادامه داد:  این موضوع در کشورهایی مثل جمهوری آذربایجان گسترش یافته و ما هم باید گام‌هایی در این رابطه با همکاری دانشگاه‌ها برداریم.
وی همچنین تعامل شرکت برق با دانشگاه‌ها را بهترین راه پیشرفت دانست و افزود: دانشکده برق دانشگاه تبریز بسیار قوی در زمینه تکنولوزی‌های الکترونیکی است که حتماً از تخصص آنها باید استفاده شود و حتی اگر آنها سراغ شما نیامدند، شما به طرف آنها بروید و در روش‌های نوین توزیع تعامل و همفکری داشته باشید.
معاون عمرانی استانداری آذربایجان‌شرقی با تاکید به اینکه در رابطه با وصول مطالبات در کنار شما هستیم ، گفت: باید هر فردی  چه  ۲۰ هزار تومان و چه چند میلیارد تومان بدهی دارد را با یک چشم دید و بدهی‌ها را با آنها صاف کرد؛ زیرا خدمات بهتر در سایه این امر حاصل می‌شود.
وی یادآور شد: وضعیت استان آذربایجان‌شرقی، شرایط خاصی است و یکی از رمزهای موفق مدیرعامل با دیگران توجه به این نکته است.
پورمهدی ادامه داد:  باید امتیازدهی به صورت یکسان صورت گیرد تا مشکلات مردم و رفاه حال آنها حاصل شود و ما زمانی در استانداری  راحت هستیم که دستگاه‌ها با یکدیگر تعامل برقرار کنند.
وی همچنین تاکید به ریسک‌پذیری یک مدیر کرد و گفت: مدیر باید ریسک‌پذیر باشد و این به آن معنی نیست که بی‌محابا وارد گود شود بلکه باید با روش‌های مطالعه شده و جواب داده شده، کاهش هزینه ریسک را پایین آورده و یک خدمت مثمرثمر انجام دهد.
وی با درخواست از وزارت نیرو و شرکت توانیر در خصوص اختیاردهی به مدیران استانی بیان کرد: اغلب درخواست مدیران پول و اعتبار است ولی ما اعتبار و بودجه نمی‌خواهیم ولی اختیار برای مدیران استانی می‌خواهیم .
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار