توضیحات ناظر گمرکات بوشهر؛
این مقام مسئول با اشاره به اینکه مدیر گمرک دیر از ورود این کالا با توجه به رد شدن قرنطینه جهاد کشاورزی به موجب قانون این کالا را به سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی معرفی کرده است، بیان داشت: طبق قانون برای اینکه تکلیف برخی کالاهای مشکل دار مسئولیت انهدام کالا با این سازمان است.
کد خبر: ۴۵۵۹۹
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۷ 09 June 2015
تابناک بوشهر: "احمد پورحیدر"  ناظر گمرکات بوشهر در خصوص این اقدام نافرجام اظهار داشت: هفته گذشته هزار تن پرتقال از یک لنج تحت عنوان کالای ملوانی به کشور وارد شد و با توجه به دستورالعمل مربوطه، مواد خوراکی نیاز به مجوز قرنطینه نباتی دارند، از ورود این کالا به کشور جلوگیری شد.
ناظر گمرکات بوشهر ادامه داد: ورود این گونه کالاها با شرایط خاص بوده و نیاز به محفظه یخچالی و عدم تخلیه آن در مراکز دیگر دارد و در غیر این صورت ورود این کالاها از سوی قرنطینه وزارت جهاد کشاورزی رد می‌شود.
به گزارش خبرگزاری اقتصاد ایران: این مقام مسئول با اشاره به اینکه مدیر گمرک دیر از ورود این کالا با توجه به رد شدن قرنطینه جهاد کشاورزی به موجب قانون این کالا را به سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی معرفی کرده است، بیان داشت: طبق قانون برای اینکه تکلیف برخی کالاهای مشکل دار مسئولیت انهدام کالا با این سازمان است.
وی با بیان اینکه قرار بود امروز پس از انجام تشریفات قانونی با حضور نمایندگان دستگاه‌های ذی‌مدخل در محل انهدام انجام شود، اظهارداشت: در همین حین مالک کالا که ناخدای لنج بوده است، با پنهان کردن بطری بنزین زیر لباس خود تمامی آن را روی سر و تن مسئول گمرک دَیر ریخته و قصد آتش زدن این مسئول را داشته است که در همین حین افراد دیگر متوجه شده و مانع از چنین اقدامی می‌شوند.
پورحیدر با بیان اینکه در حال حاضر نیروهای امنیتی و انتظامی به این موضوع ورود کرده و مباحث صورت جلسه شده است، گفت: این مظنون اکنون دستگیر و بازداشت شده تا بررسی های تکمیلی در این راستا صورت بگیرد.
به گفته پور حیدر، کالاهای خوراکی نیاز به مجوز بهداشت و قرنطینه داشته و باید با شرایط خاص مانند استفاده از دمای مناسب و محفظه یخچالی و عدم جابه‌جایی کالا و باز شدن محصول به داخل کشور وارد کشور شود زیرا طبق بخشنامه اعلامی احتمال دستکاری در این کالاها وجود دارد به همین دلیل مدیر گمرک دَیر در راستای اجرای قانون مظلوم واقع شده و تهدید به مرگ شد.
وی در مورد انگیزه صاحب کالا از این اقدام به فارس، گفت: در بازجویی‌های اولیه گفته شد فرد مظنون معدوم کردن این کالاها را از چشم این مدیر می‌دیده است، در حالی که به موجب قانون مسئولیت انهدام کالاهای این چنینی با سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی بوده و گمرک طبق قانون مسئولیت معرفی آن به سازمان مربوطه است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار