نماینده اصفهان درشورای عالی استانها، برخی از ظریفیت و پتانسیل های گردشگری استان اصفهان را تشریح کرد.
کد خبر: ۴۵۶۸۴۲
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۲ 10 July 2017
به گزارش تابناک : حسین میرزاییان نماینده استان اصفهان در شورای عالی استان ها  درباره وضعیت گردشگری استان متبوعش اظهارداشت: استان اصفهان به عنوان پایتخت گردشگری است. این استان علاوه بر ایران اسلامی از سایر نقاط جهان نیز گردشگر دارد. 



وی با بیان اینکه یکی از شهرستان های استان اصفهان شهرستان نطنز با ظرفیت گردشگری و  طبیعت گردی است گفت: روستای ابیانه در فاصله 40 کیلومتری نطنز است و 30 کیلومتری روستای بادرود قرار دارد که سالانه بیش از چهار هزار گردشگر خارجی به این روستای تاریخی سفر می کنند. 



نماینده استان اصفهان در شورای عالی استان ها تاکیدکرد: روستای ابیانه دارای بافت قدیمی و آثار تاریخی، سنتی و  قدیمی است که مورد جلب توجه گردشگران خارجی است. 

 

در کنار اتوبان اصفهان_کاشان یک شهر تاریخی با قدمت هفت هزار قبل از میلاد قرار دارد که یکی از افتخارات این روستاست که اولین کارگاه ذوب آهن دنیا در روستای اریسمان از بخش بادرود واقع شده است. آنچه مورد توجه است در این روستا وجود بادگیرهای قدیمی و بافت های تاریخی در این شهر است. 



میرزائیان درادامه با بیان اینکه نمود بسیار بارز این شهر در فاصله 5 کیلومتری این شهر یک امام زاده واجب تعظیم آقا علی عباس و شاهزاده محمد است که از فرزندان امام موسی کاظم (ع) و از برادران اصلی امام رضا (ع) هستند. این مکان تاریخی مذهبی سالانه بیش از چهار میلیون زائر و گردشگر از سراسر میهن اسلامی و دیگر نقاط جهان دارد و آنچه که مهم است به عنوان یک شاخص تبلیغاتی و مذهبی بسیار موثر است. 



 سال گذشته در چهاردهم شهریور سال 1395 مقام معظم رهبری به این امام زاده مشرف شدند و امیدواریم مسئولین امر عنایت بیشتری نسبت به زیر ساخت های این امام زاده داشته باشند و امکانات بیشتری برای بازسازی زائر سراها اختصاص دهند. 



وی از مسئولین درخواست کرد: در هیئت محترم دولت حدود ده میلیارد تومان تصویب شده است؛ امیدواریم این اعتبار تخصیص یابد تا سالن ها و شبستان¬های دیگری را در امام زاده آقا علی عباس و شاهزاده محمد درست کنند. 



این عضو شورای عالی استانها درباره دیگر اماکن تاریخی شهر بادرود  به موزه مردم شناسی اشاره کرد و تصریح کرد: این موزه با ساختار بافت های قدیمی این شهر است چون عموم مردم قدیم شهر هنر قالی بافی داشتند با اینکه فرش کاشان آوازه جهانی دارد اما اکثر بافندگان این فرش هنری شهرستان کاشان بافندگانش زنان و دختران بادرودی بودندکه با دست می بافتند که الان هم ادامه دارد بحث بعدی هم بحث کشاورزی بوده اگر چه الان فروکش کردن آب های زیر زمینی مشکل است اما جوانان منطقه در این شهر مشغول کار هستند. 

 

یکی از مشکلاتی که در این شهر وجود دارد نبود کارخانجات صنعتی است با توجه به اینکه شهر ما تا تهران فاصله 300 کیلومتری دارد و با مرکز اصفهان فاصله 150 کیلومتری دارد و چون شهر در کنار راه آهن و جاده ترانزیت واقع شده می طلبد در کنار اتوبان  سرمایه گذاران بخش خصوصی بیایند در آنجا سرمایه گذاری کنند. 

 

حدود هزار هکتار زمین آماده جهت واگذاری به بخش خصوصی داریم که اگر دوستان بخش خصوصی زحمت بکشند در این مجموعه فعالیت داشته باشند قطعا رونق اقتصادی خوبی در شهر ما به وجود می آید. 



میرزائیان در پایان افزود: مسجد آبینه که از قبل به عنوان پرستش گاه آیین زرتشتی بود بعد از ظهور اسلام به عنوان مسجد شد و جزو اولین مسجدهایی ای است که بنا شده است. 



وی با بیان اینکه موزه بسیار جالب و جامع دکتر رهگشا که بهترین موزه ایران شناخته شده است تصریح کرد: از لحاظ سازمان جهانی موزه بارها از طریق رسانه¬های مطرح شد در هر صورت از تمام گردشگران ایران و جهان تقاضا داریم که از مکان های گردشگری این شهر تاریخی دیدن کنند و از فضاهای بکر طبیعی بازدید داشته باشند 

  




منبع : شهرایران
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار