مدیرعامل صندوق ضمانت صادرات ایران مطرح کرد
تابناک: مدیر عامل صندوق ضمانت صادرات ایران خودتحریمی و مشکلات داخلی را یکی از چالش‌های پیش روی صادرکنندگان دانست.
کد خبر: ۴۵۷۷۳
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۷ 10 June 2015
به گزارش تابناک به نقل از فارس، طاهر شه‌حامد پیش از ظهر امروز در مراسم معارفه کارگزار صندوق ضمانت توسعه صادرات در اصفهان اظهار کرد: از میان 2 هزار و 300 شخصیت علمی و حقیقی اقتصادی عضو در اتاق بازرگانی اصفهان تنها 35 نفر از محصولات و خدمات صندوق ضمانت توسعه صادرات استفاده می‌کنند.

وی این موضوع را قابل توجه دانست و افزود: برای ما بسیار مهم است که بدانیم فعالان اقتصادی اصفهان به این خدمات نیاز ندارند یا اینکه از این خدمات بی‌اطلاع هستند.

مدیر عامل صندوق ضمانت صادرات ایران به تشریح چالش‌های پیش‌روی صادرکنندگان پرداخت و اضافه کرد: یک دسته از مشکلات مربوط به مسائل تحریم‌ها است که خارج از ید ماست.

وی ادامه داد: بخش دیگری از مشکلات مربوط به داخل است که امیدواریم به زودی حل شود.

شه‌حامد با بیان خودتحریمی داخلی گفت: تغییر سریع مقررات داخلی، بخش‌نامه مقطعی، گرفتاری‌های مالیاتی و گمرکی در این بخش جای می‌گیرند.

وی مهم‌ترین مشکل صادرکنندگان را نقدینگی عنوان و اظهار کرد: در همه جای دنیا 70 درصد از نقدینگی مورد نیاز صادرکنندگان توسط بانک‌ها تامین می‌شود اما متاسفانه در ایران کمتر از 10 درصد از نقدینگی مورد نیاز صادرکنندگان توسط بانک‌ها تامین شده است.

مدیر عامل صندوق ضمانت صادرات ایران با مقایسه نرخ بهره بانکی در کشورهای خارجی با ایران گفت:‌ نرخ بهره بانکی در کشورهای رقیب ایران سه درصد و در ایران 30 درصد است.

وی با بیان اینکه صادرکنندگان اگر چه در کوتاه‌مدت موفق به رقابت می‌شوند اما در بلندمدت از رقیبان خارجی خود جا می‌مانند.

شه‌حامد با اشاره به اینکه سرمایه این شرکت در دو سال اخیر پنج برابر شده است، افزود: در حال حاضر سرمایه این شرکت یک‌هزار و 300 میلیارد تومان است و توانایی دارد تا 13 هزار میلیارد تومان ریسک سرمایه را بپذیرد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :