مشاور مديركل ميراث فرهنگی، صنايع دستی و گردشگری استان يزد ثبت جهانی بافت تاریخی شهر یزد را اتفاقی بزرگ و بی نظیر در حوزه فرهنگ خواند.
کد خبر: ۴۵۸۰۵۷
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۶ - ۰۷:۲۶ 12 July 2017
به گزارش «تابناک یزد»؛محمدمهدی شرافت، مشاور مديركل ميراث فرهنگی، صنايع دستی و گردشگری استان يزد  اظهار کرد: در دولت یازدهم اقدامات خوبی برای ثبت جهانی شهر یزد انجام شد ولی متاسفانه در دولت گذشته میراث فرهنگی وضعیت خوبی نداشت و تخريب در بافت تاریخی روال عادی داشت.
وی ادامه داد: تخريب بناها و انحلال پايگاه پژوهشی شهر تاريخی يزد در دولت گذشته صورت گرفت به نحوی که احیا پایگاه پژوهشی در دولت یازدهم و اولین اقدامی بود که برای ثبت جهانی انجام شد.
شرافت افزود: خوشبختانه با تلاش های همگانی که صورت گرفت بافت تاریخی شهر یزد ثبت جهانی شد و این یک اتفاق بی نظیر و بزرگ در حوزه فرهنگ است و باید فضای همدلی که ایجاد شد حفظ و از این برند استفاده شود.
مشاور مديركل ميراث فرهنگی، صنايع دستی و گردشگری استان يزدگفت: بسياری از كسانی كه در پايگاه پژوهشی و در خصوص ثبت جهانی پرونده شهر یزد تلاش کردند تنها با عشق و علاقه و اعتقاد حضور داشتند.
شرافت تاکید کرد: این اتفاق بزرگ که تکرار آن نه تنها برای یزد و حتی دیگر شهرهای ایران در سال های آینده بعید است، پیشنهاد می شود ۱۸ تیرماه به عنوان روز یزد نامگذاری شود.
وی تصریح کرد: ان شاءالله در سال های آتی کیفیت زندگی داخل بافت تاریخی نسبت به امروز به مراتب بهتر خواهد شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار