معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: ۱.۸ میلیون واحد مسکونی روستایی در سراسر کشور در دو برنامه پنج‌ساله سنددار شدند که ۵۰ درصد منازل روستایی شامل می‌شود.
کد خبر: ۴۵۹۸۱
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۹ 10 June 2015
تابناک بوشهر: عزیزالله مهدیان صبح امروز در نشست با خبرنگاران در بوشهر با بیان اینکه نوسازی و مقاوم سازی واحدهای مسکن روستایی یکی از برنامه‌های مهم بنیاد مسکن است اظهار داشت:  در اجرای این طرح طی 10 سال در قالب دو برنامه چهارم و پنجم توسعه یک میلیون و 800 هزار واحد مسکونی روستایی مقاوم سازی و نوسازی شدند.

وی با اشاره به اینکه رسیدگی به مناطق زلزله‌زده یکی از رسالت‌های این نهاد است گفت: تا نیمه نخست امسال بازسازی واحدهای آسیب دیده بر اثر حوادث غیرمترقبه به استثنای منطقه سیستان و بلوچستان تکمیل می‌شود.

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به طرح‌های مقاوم‌سازی واحدهای مسکن روستایی پرداخت و افزود: برای مقاوم‌سازی واحدهای مسکن روستایی و پیشگیری از تخریب در حوادث مترقبه سالانه 200 هزار واحد مسکن روستایی نوسازی و مقاوم سازی می‌شود.

مهدیان با اشاره به اینکه برای مقاوم‌سازی تسهیلات کم‌بهره پرداخت می‌شود افزود: برای نوسازی و مقاوم‌سازی منازل روستایی 150 میلیون ریال تسهیلات با کارمزد 5 درصد پرداخت می‌شود که روستائیان باید از این فرصت برای مقاوم‌سازی واحد مسکونی خود اقدام کنند.

وی با اشاره به تسهیلات سال 1393 در کشور گفت:  تأمین تسهیلات برای 200 هزار واحد مسکن روستایی به تصویب هیئت دولت رسید و به بانک‌های عامل ابلاغ‌شده است و برای هر واحد 15 میلیون تومان با کارمزد پنج درصد تسهیلات پرداخت می‌شود.

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با بیان اینکه امسال 200 هزار منزل روستایی نوسازی و مقاوم‌سازی می‌شود گفت: با برنامه‌ریزی انجام شده تا سال 1405 تمام واحدهای مسکن روستایی مقاوم سازی می‌شوند.

وی از با اشاره به سنددار شدن منازل روستایی افزود: 1.8 میلیون واحد مسکونی روستایی در سراسر کشور در دو برنامه پنج‌ساله سنددار شدند که 50 درصد منازل روستایی شامل می‌شود.

مهدیان با اشاره به طرح‌های بهسازی مسکن روستایی بیان کرد: تاکنون بیش از یک‌میلیون و 690 هزار واحد روستایی برای بهسازی واحد خود قرارداد منعقد کرده‌اند که بیش از یک‌میلیون و 450 هزار واحد آن به اتمام رسیده است.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار