معاون توسعه و فناوری رسانه ملی:
معاون توسعه و فناوری رسانه ملی از همکاریهای مشترک سازمان صدا و سییما و شرکت خدمات هوایی پیام درباره ایجاد شهر رسانه در فرودگاه پیام خبر داد.
کد خبر: ۴۶۲۳۷۰
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۰ 18 July 2017

به گزارش تابناک البرز،  رضا علیدادی عصر امروز با حضور در فرودگاه ژیام و دیدار با برخی از مسئولان اظهار داشت: این سازمان در بحث توسعه فناوری و موضوعاتی که مرتبط با رسانه و رسانه های همگانی و آی تی است  فعالیت های گسترده ای را انجام داده و در بخش زیرساختی مانند فناوری و فنی مهندسی مطالعات، پژوهش و فعالیت های چشمگیری انجام داده است .

وی به نقش مهم منطقه ویژه اقتصادی اشاره کرد و بیان داشت: این فرودگاه میتواند در جذب سرمایه گذار نقش مهمی را داشته باشد که باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

این مسئول با اشاره به رویکرد معاونت توسعه و فناوری رسانه  ملی در مسیر جدیدی که سازمان صداو سیما ترسیم کرده است، افزود: برنامه‌های توسعه‌ای سازمان صدا و سیما بر مبنای خلاقیت، نوآوری و پیش رو بودن در موضوع فناوری رسانه تعریف شده است که در این خصوص به موفقیت‌های بسیاری نیز دست پیدا کرده و نتایج آن در سه ماهه آخر سال 95 کاملا مشهود بود و اولین سرویس آن رادیونما است که می‌توان رادیوها را به صورت تصویری در فرستنده تلویزیون پخش کرد.

وی به نقش مهم معاونت توسعه و فناوری سازمان صدا و سیما جهت عملیاتی شدن شهر ICT اشاره کرد و افزود: راه‌اندازی شهر آی سی تی یکی از اولویت‌های  مهم سازمان صدا و سیما است که اگر این موضوع بخواهد به مرحله عملیاتی برسد باید معاونت توسعه و فناوری سازمان پیشگام و پیگیر این مهم باشد .

علیدادی افزود: سازمان صدا و سیما در حوزه شهر رسانه مطالعات بسیار خوبی انجام داده است که جمع‌بندی این مطالعات مبنی بر این شده که جانمایی این پروژه را مشخص کند لذا منطقه ویژه اقتصادی پیام با توجه به وجود پتانسیل‌های فراوان صنعتی و اقتصادی می‌تواند اولویت اصلی سازمان صدا و سیما  برای راه‌اندازی شهر آی سی تی باشد.

وی در ادامه سخنان خود از آمادگی سازمان صدا و سیما جهت مشارکت در طرح ایجاد شهر رسانه در منطقه ویژه اقتصادی پیام خبر داد .

براساس گزارش تابناک البرز، در ادامه این نشست همچنین زرندی رئیس هیأت مدیره فرودگاه پیام نیز طی سخنانی به معرفی شرکت و برنامه‌های افق چشم‌انداز آن پرداخت و بیان داشت: باید بتوانیم این منطقه را با برنامه‌ریزی‌های علمی نوین متناسب با اهداف والای نظام مقدس جمهوری اسلامی  طراحی کنیم .

وی در ادامه به تشریح برنامه‌های توسعه‌ای 20 گانه منطقه ویژه اقتصادی پیام پرداخت و اظهار داشت: متناسب با برنامه‌های ICT  و IT   کشور این برنامه‌ها طراحی و تولید شده است و پروژه شهر رسانه‌ای که مرتبط با حوزه فعالیت‌های سازمان صدا و سیما است  می‌تواند به عنوان یکی از  اصلی‌ترین برنامه‌های مشترک جهت همکاری مجموعه پیام و سازمان صداو سیما تلقی شود.

این مسئول گفت: طرح ایجاد شهر رسانه‌ای در این منطقه در شورای عالی اتحادیه فضای مجازی و شورای معاونین وزارت ارتباطات مطرح و مورد استقبال قرارگرفته است.

وی به بازنگری مجدد صورت گرفته در برنامه‌های توسعه‌ای منطقه ویژه اقتصادی اشاره کرد و افزود: مبنا و محور اصلی برنامه‌های بیست گانه حمایت از صنایع هایتک و آی سی تی است و در کوتاه مدت بسیاری از شرکت‌های حوزه آی سی تی ، شرکتهای داخلی در قالب شهرک دانش بنیان در منطقه ویژه مستقر شده‌اند که در چند ماه اخیر قراردادهای این شرکت‌ها با مجموعه پیام منعقد شده است .

زرندی گفت: منطقه ویژه اقتصادی پیام آمادگی این را دارد که درحوزه آی سی تی باسازمان‌های ذینفع طرح مشترکی را ترسیم کند و سازمان صداو سیما را یکی از دستگاه‌های اصلی در پروژه راه‌اندازی شهر رسانه‌ای در این منطقه در نظر دارد.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار