معاون گردشگری میراث فرهنگی استان اردبیل گفت: روال تصویب مناطق نمونه گردشگری این استان به مانند مناطق نمونه سراسر کشور طی سال های اخیر صحیح نبوده است.
کد خبر: ۴۶۴۶۹
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۶ 11 June 2015

به گزارش خبرنگار مهر، قادر تقی زاده شامگاه چهارشنبه در حاشیه برنامه ریزی جشنواره گل های بابونه در گفتگو با خبرنگار مهر تصریح کرد: در قانون برنامه چهارم توسعه می بایست ۱۱۷ منطقه نمونه گردشگری در کشور ایجاد می شد.

وی با اشاره به اینکه به جای این تعداد هزار و ۱۶۹ منطقه نمونه گردشگری یا به عبارتی نزدیک به ۱۰ برابر برنامه چهارم تصویب شده است، افزود: منطقه نمونه برای تصویب باید مطالعه شده و در کارگروه استانی تصویب سپس به هیئت دولت ارجاع شود.

به گفته معاون گردشگری میراث فرهنگی استان در مناطق نمونه گردشگری این روال برعکس شده و قبل از مطالعه و بررسی کارشناسی در سفرهای استانی رئیس جمهور در دولت قبل به تصویب رسیده است.

تقی زاده تصریح کرد: بعدها برای قانونی کردن وجه آن در کاگروه استانی به تصویب رسیده و در این میان مطالعات جامع صورت نگرفته است.

وی با تاکید به اینکه از ۳۷ منطقه نمونه گردشگری اردبیل برخی اصلا مناطق نمونه نیست، افزود: این مصوبات انتظار ایجاد کرده که دولت در توسعه و تامین زیر ساخت مناطق نمونه اقدام کند.

معاون گردشگری میراث فرهنگی استان با تاکید به ضرورت اولویت بندی و مطالعه جامع مناطق نمونه گفت: حتی در برخی مواقع نمونه اعلام شدن یک منطقه اثر عکس داشته و به عنوان مثال زمین گران شده و سرمایه گذار راغب به سرمایه گذاری نبوده است.

تقی زاده با ذکر مثالی به بولاغلار اشاره کرد که هیچ زمینی تحت مدیریت منابع طبیعی وجود ندارد و تمامی زمین این منطقه متعلق به ساکنان است و نمی توان برای سرمایه گذاری زمینی اختصاص داد.

وی در عین حال وظیفه دولت را تامین زیر ساخت منطقه گردشگری تا خود منطقه عنوان و اضافه کرد: اعتبارات دولتی نیز در این حوزه محدود است و باید انتظارات متعادل شود.

این مسئول یکی از مناطق نمونه گردشگری را جنگل فندقلو عنوان کرد و گفت: همه ساله جشنواره گل های بابونه با هدف معرفی جاذبه های سرمایه گذاری در این منطقه برگزار می شود.

تقی زاده با تاکید به حمایت از طرح های سرمایه گذاری راهکار توسعه مناطق نمونه گردشگری را حضور سرمایه گذار بخش خصوصی دانست.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار