مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان اصفهان گفت: سالانه ۶۰ هزار نفر در اصفهان آموزش های فنی و حرفه ای می بینند.
کد خبر: ۴۶۵۷۶۴
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۵ 24 July 2017
به گزارش تابناک : ابوطالب جلالی صبح دوشنبه در نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه اظهار داشت: اشتغال برای فارغ التحصیلان دانشگاهی امروز به یک دغدغه بزرگ تبدیل شده است.

وی با اشاره به اینکه از مزیت های کشور ما داشتن رنج سنی جوانان است که می توانند در فعالیت های اقتصادی مشارکت داشته باشند، گفت: اصلی ترین مؤلفه تاثیر گذار در شکل گیری مناسب تر تولید و کاهش نرخ بیکاری توانمندسازی نیروی انسانی است اما متأسفانه در کشور هنوز نتوانسته ایم برای آموزش مهارت به جوانان در راستای سیاست افزایش اشتغال گام های اساسی برداریم.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان اصفهان تاکید کرد: ماموریت فنی و حرفه ای این است که با درک صحیح از محیط بیرون بتوانیم برنامه های آموزشی را در آن مسیر همراستا کنیم.

وی همراستا بودن استانداردهای آموزشی با استانداردهای شغلی را مزیت مهم آموزش های فنی و حرفه ای خواند و اضافه کرد: ۸۰ درصد بسته های آموزشی به صورت عملی در کارگاه ها انجام می شود و می تواند فرصت خوبی برای جوانان باشد.

جلالی با اشاره به اینکه در مرکز آموزش فنی و حرفه ای مشاوره شغلی هم انجام می شود، اظهار کرد: سعی کردیم مقوله کارآفرینی را در دستور کار قرار دهیم، البته کاریابی ها باید به کمک فنی و حرفه ای بیایند و همه دستگاه های مسئول به تعهدات اجتماعی خود پایبند باشند.

وی ادامه داد: در استان اصفهان سالانه ۶۰ هزار نفر آموزش های فنی و حرفه ای را می گذرانند که ۳۵ درصد آنها افراد شاغلی هستند که برای ارتقای شغل خود آموزش می بینند.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان اصفهان با اشاره به ضرورت تشکیل شورای مهارت استان، گفت: نظر به ضرورت برنامه ریزی تربیت نیروی انسانی مورد نیاز برای طرح های توسعه ای استان، افزایش بهره وری نیروی کار و به منظور اجرای صحیح طرح های مهارت آموزی در محیط کار واقعی، طرح کارورزی دانش آموختگان دانشگاهی و نظام آموزش دوگانه و هدایت مهارت آموختگان به ظرفیت های شغلی استان شورای مهارت ذیل کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری تشکیل می شود.

وی با اشاره به اینکه فرهنگ سازی، ‌ترغیب و تشویق جوانان جویای کار در فراگیری آموزش های فنی و حرفه ای، نهادینه سازی نظام آموزش مستمر و یادگیری مادام العمر، مطالعه و بررسی طرح های توسعه ای کمی و کیفی آموزش های مهارتی در استان و تدوین سیاست های آموزشی و جلب نظر شرکای مهارتی در فرآیند آموزش های فنی و حرفه ای بخشهای مختلف صنعت، کشاورزی و خدمات از جمله اهداف تشکیل این شورا است، گفت: شناسایی مزیت های اشتغال زا و همراستا کردن ظرفیت های مهارتی استان به منظور پاسخگویی به مطالبات بازار کار و ساماندهی و حذف برنامه های موازی دستگاه ها در اجرای آموزش های فنی و حرفه ای از دیگر اهداف این شورا به شمار می رود.




منبع : مهر 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار