مدیر جهاد کشاورزی نطنز خبر داد
تابناک: مدیر جهاد کشاورزی نطنز از تولید سالانه 60 تن ماهیان گرمابی در 50 استخر دو منظوره بادرود خبر داد.
کد خبر: ۴۶۶۰۵
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۲ 12 June 2015
به گزارش تابناک به نقل از فارس، عبدالرضا مهدی بادی اظهار کرد: کشاورزان بادرودی در راستای تحقق بحث اقتصاد مقاومتی در کنار مزارع خود اقدام به پرورش ماهیان گرمابی کرده‌اند که این امر موجب اشتغال‌زایی و فراهم شدن اقتصاد کشاورزان شده است.

وی افزود: کشاورزان منطقه در سال‌های اخیر و با توجه به کمبود آب‌های زیرزمینی و اجرای طرح‌های آبیاری تحت‌فشار اقدام به ساخت استخر در مزارع خود نمودند و ساخت استخر ذخیره آب آن‌ها را به فکر استفاده دومنظوره از استخرها انداخته و طرح پرورش ماهیان گرمابی در بادرود کلید خورد.

مدیر جهاد کشاورزی نطنز تصریح کرد: این طرح هم‌اکنون در 50 باب استخر در حال اجراست و کشاورزان توانسته‌اند با تحقق شعار اقتصاد مقاومتی، سالانه 60 تن ماهیان گرمابی را تولید و روانه بازار مصرف نمایند.

وی خاطرنشان کرد: به‌منظور ترویج این حرکت اقتصادی واحد آموزش و ترویج اداره اقدام به برگزاری یک دوره 5 روزه، کلاس مهارتی پرورش ماهیان گرمابی در استخرهای ذخیره آب در محل مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان نطنز نمود.

مهدی بادی اضافه کرد: در این دوره 17 نفر از متقاضیان جدید حضور داشته و مطالبی پیرامون اصول فنی و مراحل پرورش ماهیان گرمابی که توسط کارشناسان این مدیریت تدریس aد، فراگرفتند و در پایان از آن‌ها آزمون به عمل آمد که پس از کسب نمره قبولی گواهی صادر خواهد شد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :