رئیس اداره فنی و حرفه‌ای و کار ودانش اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با تاکید بر اینکه هنرستان‌ها به دنبال کارآفرین بار آوردن هنرجویان خود هستند، اظهار کرد: در جامعه امروزی افرادی که به دنبال مهارت آموزی می روند، موفق‌ترند.
کد خبر: ۴۶۷۳۳۰
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۶ 26 July 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از ایسنا،حشمت‌الله حسنی، تعداد هنرستان های فنی و حرفه ای و کارو دانش استان را 167 هنرستان دانست و افزود: بیش از 100 هنرستان به کارو دانش و مابقی به فنی و حرفه ای مربوط می‌شوند.

حسنی تعداد هنرجویان سال گذشته که در هنرستان های استان کرمانشاه تحصیل کردند را 12 هزار نفر اعلام کرد.

رئیس اداره فنی و حرفه‌ای و کار ودانش اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با اشاره به سهمیه بیش از8700 نفری برای تحصیل در هنرستان ها در سال گذشته، عنوان کرد: سال گذشته تنها بین 6200 تا 6300 نفر تحصیل در هنرستان ها را انتخاب کردند.

وی ادامه داد: سهمیه امسال برای تحصیل دانش آموزان در هنرستان ها نیز حدود سال گذشته است.

وی به واکاوی ریشه های بی علاقگی دانش آموزان به تحصیل در هنرستان ها پرداخت و  ادامه داد: اگرچه خانواده ها در سمت و سو دادن فرزندانشان به سوی رشته های نظری نقش دارند، اما بخشی از علل عدم رغبت دانش آموزان و خانواده هایشان به تحصیل در هنرستان ها را می‌توان با بافت صنعتی و اقتصادی استان مرتبط دانست، چراکه زیرساخت های صنعتی برای سمت و سو دادن دانش آموزان به تحصیل در هنرستان ها در استان فراهم نشده است.

این مسئول عدم شناخت دانش آموزان از هنرستان ها و رشته‌های آنها در کنار عدم شناخت علاقمندی هایشان را در کمتر رغبت داشتن آنها به تحصیل در هنرستانها موثر ارزیابی کرد.

حسنی با تاکید بر اینکه هنرستان‌ها به دنبال کارآفرین بار آوردن هنرجویان خود هستند، اضافه کرد: در جامعه امروزی افرادی که به دنبال مهارت آموزی هستند، موفق‌ترند.
 
وی با یادآوری اینکه هنرجویان هنرستان ها هیچ محدودیتی برای ادامه تحصیل ندارند،  یادگیری کار و زودتر جذب بازار کار شدن را از امتیازهای تحصیل در هنرستان‌ها برشمرد.

حسنی با ابراز تاسف از جا نیفتادن فرهنگ کار و تلاش در جامعه اظهار کرد: اکثر دانش آموزان به دنبال گرفتن مدرک و کارهای پشت میزنشینی هستند، در حالیکه تحصیل در هنرستان‌ها افرا را آماده بازار کار کرده و آنها را کارآفرین بار می‌آورد.

رئیس اداره فنی و حرفه‌ای و کاردانش اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه یادآور شد: مدرک گرایی در جامعه امروز از مد افتاده و گواه این مدعا آمار بالای بیکاری بین فارغ التحصیلان دانشگاهی در مقایسه با دیگر افراد است.

 حسنی سپس از دانش‌آموزان خواست تا در انتخاب رشته دقت کرده و علایق خود را در نظر داشته باشند و تنها به دنبال گرفتن مدرک نباشند.

این مسئول به دانش آموزان کلاس دهمی که قصد انتخاب رشته دارند نیز توصیه کرد: هنرستان‌ها را برای ادامه تحصیل خود انتخاب کنند.

حسنی با اشاره به بالا گرفتن تب انتخاب رشته تجربی در جامعه عنوان کرد: بسیاری از دانش آموزان به امید تحصیل در رشته های پزشکی رشته تجربی را برای ادامه تحصیل انتخاب 

می‌کنند، در حالیکه به دلیل ظرفیت محدود رشته های علوم پزشکی تنها تعداد خیلی کمی از دانش آموزان رشته تجربی فرصت تحصیل در رشته های علوم پزشکی را پیدا خواهند کرد و رقابت سنگین کنکوری های رشته تجربی می تواند در سرخوردگی دانش آموزان اثرگذار بوده و چه بسا زندگی آینده آنها را تحت تاثیر قرار دهد.

حسنی در ادامه با تاکید بر اینکه باید کار هدایت تحصیلی دانش‌آموز به عقب تر کشیده شود، گفت: معتقدم اگر کار هدایت تحصیلی دانش آموزان بر مبنای توانایی های و علایق آنها از دبستان آغاز شود، بهتر خواهند توانست در مسیر شکوفایی استعدادهای خود پیش روند و آینده توام با موفقیتی را برای خود رقم بزنند.





 
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار