157 طرح فنی، تولیدی و پشتیبانی صدا و سیما در فارس با حضور مسئولان به بهره برداری رسید. در این آئین اعلام شد که این طرح ها در مدت 17 ماه و با اعتباری افزون بر 311 میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی و استانی اجرا شده اند.
کد خبر: ۴۶۹۱۴۷
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۰ 30 July 2017


تابناک فارس به نقل از افسانه :رییس سازمان صداوسيما در این مراسم گفت: اين استان يك موزه تمام عيار است و به اندازه بسياري از كشورها سوابق فرهنگي، تاريخي و گردشگري  دارد. بر همين اساس پيشنهاد ما اين است كه اين عقبه تاريخي و فرهنگي  مورد توجه قرار گيرد و به نحوي مطلوب معرفي شود. دکتر علی عسکری با اشاره به پيشنهاد استاندار فارس مبني بر راهاندازي شبكه گردشگري به مركزيت اين استان، ضمن استقبال از اين پيشنهاد گفت: با توجه به محدوديتهاي موجود، راهاندازي اين شبكه را در آينده كليد خواهيم زد. وي از مديركل مركز فارس خواست تا در برنامههاي ويژه، موضوع گردشگري استان را مورد توجه قرار دهد. رئيس سازمان ملی يكي از ظرفيتهاي قابل توجه مركز فارس را توليد انيميشن عنوان كرد و گفت: اين استان در توليد انيميشن بينظير است و با توجه به اينكه از نظر نيروي انساني، هنر، ادبيات و داستان در جايگاه قابلتوجهي قرار دارد، سرمايهگذاريهاي لازم براي معرفي استعدادهاي اين استان در سطح ملي و جهاني ضروري است.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به اینکه کشور در جنگ تمام عیار فرهنگی قرار دارد، عنوان کرد که رقابت نابرابر رسانه ای با دنیای استکبار را تجربه می کنیم. رئيس سازمان صداوسيما تصريح كرد: چنانچه ما در اين ميدان رقابت جايگاه خود را پيدا نكنيم صدمات زيادي را خواهيم ديد، بنابراين بايد براي مقابله با تهديدات نرم دشمنان، رسانههاي خود را تقويت كنيم. دكتر عسكري با اشاره به تهاجم همهجانبه فرهنگي دشمن، از فعاليت 260 شبكه ماهوارهاي فارسيزبان خبر داد و يادآور شد: عمده فعاليت اين شبكهها كه از سوي اجانب تقويت ميشوند، هدف قرار دادن هويت ديني و ملي ايرانيان است.

وی با بیان اينكه  هنوز در زمينه  مقابله با ماهوارهها اقدامات مؤثري انجام نشده و در حوزه فضاي مجازي نيز قانون، مقررات و ضوابط كافي براي پالايش اين محيط وضع نشده است، اظهار داشت: بايد تلاش ما در جهتي باشد كه آسيبهاي فضاي مجازي كاهش يابد و يك فضاي پالايش و به دور از مطالب ناپسند در اختيار مخاطب قرار گيرد.

رئيس رسانهملي از جمله الزامات موفقيت در عرصههاي مجازي را دستيابي به اقتدار فني و محتوايي عنوان و تصريح كرد: بايد ضعف خود در فضاي مجازي را جبران كنيم. وي استان فارس را گنجينهاي فرهنگي و تاريخي دانست و گفت: اين استان گنجينهاي تاريخي و بيمانند است و در دوران قبل و بعد از اسلام داراي انسانها و شخصيتهاي بزرگي بوده است، لذا پرداختن به اسوهها و شخصيتهاي فرهنگي، تاريخي، علمي و ديني استان همواره مورد تأييد است و از آنجا كه معرفي شخصيتهاي برجسته در فرهنگسازي و هويتسازي يك جامعه مؤثر است، معتقديم كه در جنگ رسانهاي كه غرب بهدنبال تخريب فرهنگ ماست، تأسي به اسوهها ميتواند بهعنوان يك راه نجات مورد توجه قرار گيرد. عسكري بيان داشت: چنين استاني با چنين پيشينهاي بايد در مقابله با شبيخون فرهنگي بدرخشد و از حريم خانواده و جوانان ايراني بهخوبي دفاع كند.

وي در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به سجاياي اخلاقي و فرهنگي مردم ايرانزمين، امكان استفاده از توليدات كودك و نوجوان كشورهاي ديگر در ايران را محدود ارزيابي كرد و گفت: بر همين اساس بايد براي كودكان و نوجوانان كار كنيم و فقري كه در اين حوزه وجود دارد را از بين ببريم.

دكتر عسكري، راهاندازي شبكه اميد را با همين هدف عنوان كرد و گفت: به اعتقاد ما، فارس ميتواند قطب توليد برنامههاي كودك و نوجوان در كشور باشد. وي به ظرفيتهاي كشاورزي و صنعتي استان نيز اشاره كرد و گفت: صداوسيماي مركز فارس بايد در زمينه توليد و پخش برنامههايي با هدف ترغيب سرمايهگذاران براي سرمايهگذاري در اين حوزهها اقدام كند. دكتر عسكري در پايان سخنان خود با اشاره به اقدامات اخير آمريكا در تصويب تحريمهاي جديد عليه نظام جمهوري اسلامي گفت: آنها سعي ميكنند با مانعتراشي و تحريم، مسير پيشرفت ملت ايران را ناهموار كنند، اما آمريكا بايد بداند كه ايران از تحريمها بهعنوان يك فرصت براي پيشرفت استفاده خواهد كرد. وي حركت رو به پيشرفت ايران در دوران تحريم را حيرتانگيز دانست و تصريح كرد: حوزههاي مختلف كشور و از جمله صداوسيما در دوران تحريم قلههاي تكنولوژي را فتح كردند.

*شبکه گردشگری با مرکزیت فارس راه اندازی شود

در ادامه این مراسم استاندار فارس گفت: برای استفاده مطلوب از ظرفیت ها و پتانسیل های گردشگری این استان، خواستار راه اندازی شبکه گردشگری در کشور با مرکزیت فارس هستیم.

 مهندس سید محمد علی افشانی افزود: تحقق این مهم یک امر ضروری و لازم است و امیدواریم در سفر رئیس سازمان صدا و سیما وعده راه اندازی این شبکه به مردم داده شود. وی ادامه داد: ما نیز در این زمینه هر کمکی که لازم باشد انجام خواهیم داد و کوتاهی نخواهیم کرد.

استاندار فارس، صنعت گردشگری را یکی از پرسودترین و پردرآمدترین صنایع در جهان دانست و گفت: در چهار سال فعالیت دولت تدبیر و امید شاهد افزایش 222 درصدی حضور گردشگران خارجی در این استان نسبت به چهار سال قبل از آن بودیم. مهندس افشانی افزود: فارس نیز به عنوان یک استان بسیار مهم مقصد تمام گردشگران است به نحوی که در سه ماه نخست امسال شاهد حضور 200 هزار گردشگر خارجی در این استان بودیم که نسبت به مدت مشابه سال قبل بیانگر رشد 33 درصدی است.

وی، گردشگری را عامل ایجاد اشتغال با هزینه اندک دانست و ادامه داد: استان فارس نیز با توجه به ظرفیت ها و پتانسیل های موجود در آن، در این زمینه بی نظیر است و برای اینکه بتوانیم از این بازار گسترده صنعت گردشگری سهمی مناسب و در خور داشته باشیم، باید بر روی گردشگری به شکل ویژه کار کنیم. استاندار فارس افزود: بر اساس آمارهای جهانی ارائه شده، به ازای هر یک میلیون گردشگر یک و نیم میلیارد دلار درآمد حاصل می شود که در کشور ما نیز در افق 1404 پیش بینی شده که20 میلیون گردشگر داشته باشیم؛ در حالی که عدد امروز 25 درصد رقم اعلام شده است و زمان زیادی نیز پیش رو نداریم.

*ضرورت معرفي بيشتر شخصيت شاهچراغ (ع)

توليت آستان مقدس احمدي و محمدي(ع) نيز در اين مراسم بر ضرورت توجه به معرفي شخصيت حضرت احمدبن موسي شاهچراغ(ع) تأكيد كرد  و گفت: در سال هاي اخير و با مديريت  آقاي سهرابي  در صدا وسيماي مركز فارس، تا حدود زيادي به اين مهم توجه شده  و گام هاي مؤثري  در اين خصوص برداشته شده است. آيتالله دستغيب، با بیان اينكه رسانه ملي امروز جايگاه  خود را بهخوبي پيدا كرده است، اظهار اميدواري كرد كه دست اندركاران  اين حوزه قدر موقعيت خود را بدانند و در راستاي هدايت  افراد و جامعه با كرامت بيش از پيش گام بردارند. در آئین افتتاح پروژه های فنی، تولیدی و پشتیبانی صداوسیما مرکز فارس از ۱۵۷ پروژه بهره برداری شد که از جمله آنها اتاق فرمان استودیوی شبکه فارس در حرم احمدبن موسی، شاهچراغ(ع)، ۵۰ فرستنده دیجیتال تلویزیونی، سنکرون و همسان سازی فرکانس ۶۶۶ کیلوهرتز رادیو استانی برای ایستگاه های شیراز، آباده، داراب، لار و لامرد قرار داشت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار