در همایش تکریم حضرت امامزاده موسی مبرقع(ع) مطرح شد
در همایش تکریم حضرت امامزاده موسی مبرقع(ع) بر ضرورت توجه به طرح توسعه حرم این امامزاده تاکید شد.
کد خبر: ۴۶۹۱۶۲
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۷:۵۹ 30 July 2017
به گزارش تابناک قم، همایش تکریم و بزرگداشت حضرت امامزاده موسی مبرقع(ع) فرزند بلافصل امام جواد(ع) در مجتمع فرهنگی آموزشی امامزاده سید علی(ع) برگزار شد.

حجت‌الاسلام و المسلمین احمد مروی معاون ارتباطات حوزوی دفتر مقام معظم رهبری، حجت‌الاسلام والمسلمین آشتیانی معاون جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی مقدم مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم، جمالی معاون سیاسی امنیتی استاندار قم، رضوی رئیس سازمان برنامه و بودجه استان و عالی پور معاون هماهنگی امور زائرین استانداری قم در این همایش حضور داشتند.

سید حسن رضوی رئیس هیأت امنای امامزاده موسی مبرقع(ع) در ابتدای این همایش با اشاره به ویژگی‌های حرم این امامزاده گفت: حرم امامزاده موسی مبرقع(ع) در بافت فرسوده و قدیمی شهر قم واقع شده است و تمام جوانبی که برای توسعه این حرم باید انجام شود، در نظرگرفته و اندیشیده شده است. امامزاده موسی مبرقع(ع) مریدانی در داخل و خارج از کشور دارد و زائرین زیادی از کشورهای مختلف به زیارت این امامزاده می‌روند.

حجت‌الاسلام و المسلمین حسینی مقدم مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم نیز در ادامه همایش با اشاره به طرح توسعه حرم امامزاده موسی مبرقع(ع) اظهار کرد: با احداث این طرح به دنبال تبدیل کردن حرم این امامزاده به قطب سوم فرهنگی شهر قم پس از حرم حضرت معصومه(س)  و مسجد مقدس جمکران هستیم.

وی ادامه داد: طرح توسعه حرم حضرت موسی مبرقع(ع) از برکات سفر رهبر معظم انقلاب به شهر قم است و ظرفیت خوبی در این زمینه ایجاد شده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین مروی معاون ارتباطات حوزوی دفتر مقام معظم رهبری نیز در بخش پایانی همایش تکریم و بزرگداشت حضرت امامزاده موسی مبرقع(ع) گفت: کارهای خوبی در زمینه طرح توسعه حرم این امامزاده انجام شده است و از تمام کسانی که در این زمینه نقش داشتند، تشکر می‌کنم.

وی ادامه داد: گسترش حرم‌های امامزادگان و معرفی بقاع متبرکه آثار بسیار خوبی دارد، از جمله این آثار می‌توان به توجه دادن مردم به قطب‌های تربیتی، دینی و معنوی جامعه اشاره کرد و همه در این زمینه وظیفه داریم.

در پایان همایش با حضور مدیران استان قم از خادمان برتر امامزاده‌های استان و مدیران یاور اوقاف و بقاع متبرکه با اهدای لوح تقدیر و هدایایی تجلیل شد.

همچنین پس از این همایش با حضور آیت‌الله حسینی بوشهری امام جمعه شهر قم، مدیران استان قم و اقشار مختلف این استان مراسم غبارروبی ضریح امامزاده موسی مبرقع(ع) برگزار شد.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار