دبیر علمی همایش امام رضا(ع) در فرهنگ و ادب عامه، گفت: کسانی که نگاهشان با نور الهی آمیخته است باید عالمانه رفتار کنند و کارهای پژوهش‌محور انجام دهند چراکه امروز شناخت معصومین(ع) در گرو پژوهش های دقیق علمی است.
کد خبر: ۴۷۰۱۱۷
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۱ 31 July 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل ازروابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه؛ خلیل بیگ زاده دبیر علمی همایش علمی پژوهشی سیمای امام رضا(ع) در فرهنگ و ادب عامه در آیین اختتامیه این همایش که درمجتمع فرهنگی و هنری وحدت برگزار شد، گفت: پژوهشگران از نقاط مختلف ایران با ارسال مقالات کمک کردند تا این همایش از بن‌مایه ارزشمند علمی بهره مند باشد.

وی با اشاره به اینکه اعضای هیئت داوران این جشنواره از مرتبه استاد تمامی و دانشیاری برخوردار بودند، افزود: در همایش اول تحت عنوان همایش سیمای امام رضا(ع) در ادبیات تطبیقی مقالات ارزشمندی به دست ما رسید و توانستیم ۶ مقاله علمی پژوهشی را در کاوش نامه علمی پژوهشی دانشگاه رازی به چاپ برسانیم.

بیگ زاده، با بیان اینکه داوری آثار مبتنی بر کار علمی و دقیق است، اظهار کرد: در همایش علمی پژوهشی سیمای امام رضا(ع  ) در ادبیات ادبیات پایداری که سال گذشته برگزار شد نیز تعدادی از مقالات در مجله علمی پژوهشی فرهنگ رضوی وابسته به بنیاد بین المللی فرهنگی هنری امام رضا(ع) چاپ شد و تعدادی هم در دست داوری است که به زودی چاپ می شود.
 
وی در خصوص اهمیت جشنواره علمی پژوهشی امام رضا(ع) ابراز کرد: امام رضا(ع) می فرمایند: رهروان حقیقی ما اهل بیت(ع) نگاهشان با نور الهی آمیخته است و همواره در رحمت الهی رستگار می شوند.

دبیر علمی همایش، با بیان اینکه نور الهی همان علم است، اذعان کرد: کسانی که نگاهشان با نور الهی آمیخته است باید عالمانه رفتار کنند و کارهای پژوهش‌محور انجام دهند چراکه امروز شناخت معصومین(علیهم السلام) در گرو پژوهش های دقیق علمی است.

وی اضافه کرد: اگر چندین همایش دیگر هم برگزار کنیم قطره ای از دریاست لذا امیدوارم مراکز علمی و تحقیقاتی ما در این حوزه پیگیر و فعال باشند.

بیگ زاده، ابراز امیدواری کرد: اگر امروز مقالاتی از اقصا نقاط ایران داریم روزی برسد که آنقدر رقابت پژوهشگران کرمانشاهی بالا باشد که دیگر پژوهشگران از سایر استان‌ها از این پژوهش‌ها به لحاظ داوری علمی و دقیق جا بمانند و همه مقالات برگزیده از کرمانشاه و از مراکز علمی و پژوهشی باشد که دغدغه فرهنگی مبتنی بر فرهنگ معصومین(ع ) دارند.

وی در اعلام نتایج داوری همایش سیمای امام رضا(ع ) در فرهنگ و ادب عامه، گفت: ۴۰ مقاله از اقصا نقاط کشور دریافت کردیم که ۱۳ ساله از سوی هیئت داوران به عنوان مقالات برتر انتخاب شد.

دبیر علمی همایش، اعلام کرد: ۱۱ مقاله در بخش اصلی همایش سیمای امام رضا(ع) در فرهنگ و ادب عامه و ۲ مقاله در بخش ویژه(کرامت و جایگاه انسان از زاویه نگاه امام رضا(ع) برگزیده شد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار