انسان با قاطعیت کار می کند اما قاطعیت با ادبیات خوب ماندگار می شود. برخی گمان می کنند قاطعیت همان تندی است اما قاطعیت باید همراه با رعایت ادب باشد و این مساله به صورت مرتب باید به کارکنان ناجا تاکید شود.
کد خبر: ۴۷۰۵۲
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۰ 13 June 2015
به گزارش تابناک قم،‌ آیت‌الله ناصر مکارم‌شیرازی صبح امروز در دیدار فرمانده نیروی انتظامی، از امنیت به عنوان بستر تمامی فعالیت های سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی یاد کرد و فعالیت نیروی انتظامی را بسیار مهم و اساسی خواند.

وی با بیان اینکه فعالیت‌های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و... در سایه امنیت صورت می‌گیرد بیان کرد: نیروی انتظامی به دلیل اینکه مسئولیت حفظ امنیت در جامعه را بر عهده‌ دارد وظیفه‌ای خطیر بر دوش داشته و کاری اساسی و مهم را دنبال می‌کند.

آیت الله مکارم شیرازی ادامه داد: نیروی انتظامی در جمهوری اسلامی سابقه خوبی دارد و مردم از فعالیت های آن راضی هستند و انتظار دارند ارتقای بیشتری پیدا کند، چرا که پلیس وظیفه تامین امنیت فیزیکی و اخلاقی را به صورت توامان دارد. 

وی گفت: تمام دستگاه های جمهوری اسلامی علاوه بر وظایف جاری خود وظیفه توجه به مسائل اخلاقی را دارند و نیروی انتظامی نیز این چنین بوده و خواهد بود. 

این مرجع تقلید ادامه داد: انسان با قاطعیت کار می کند اما قاطعیت با ادبیات خوب ماندگار می شود. 

وی افزود: برخی گمان می کنند قاطعیت همان تندی است اما قاطعیت باید همراه با رعایت ادب باشد و این مساله به صورت مرتب باید به کارکنان ناجا تاکید شود. 

این مرجع تقلید همچنین برگزاری دوره های بصیرت برای فرماندهان نیروی انتظامی را امری لازم ذکر کرد که باید ادامه یابد. 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مطرح شدن مسأله ورود زنان به ورزشگاه‌ها، از طرح چنین مسائلی انتقاد کرد و گفت: سؤالی که مطرح است این است که اگر زنان وارد ورزشگاه نشوند چه اتفاقی می‌افتد؟

 این مرجع تقلید خواستار پرهیز همه افراد از بیان مسائل غیر ضروری در جامعه شد و این مهم را در حفظ وحدت و همدلی در جامعه مؤثر خواند.

 وی در بخش دیگری از سخنان خود به مذاکرات هسته ای اشاره و تصریح کرد: در شرایطی که غربی ها هر روز به دنبال بهانه جویی و زیاده خواهی هستند نباید در داخل دچار اختلاف و چند دستگی شویم.

 آیت‌الله مکارم‌ شیرازی با اشاره به حکم مقام معظم رهبری در خصوص انتصاب فرمانده جدید نیروی انتظامی اظهار کرد: در این حکم همه مسائلی که باید انجام شود مد نظر قرار گرفته است و باید برای اجرای آن برنامه داشته باشید و البته تشکیل کارگروه نیز در این خصوص بسیار ارزشمند است.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار