مدیرکل اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی خوزستان :
کد خبر: ۴۷۱۰۴۶
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۲ 01 August 2017
مدیرکل اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی خوزستان با اشاره به اختصاص مبلغ 32 میلیارد تومان به مشاغل خانگی گفت: : این اعتبارات در سال جاری 6 برابر اعتبارات سال گذشته است.
 
سید نورمحمد پور امروز در گفت و گو با خبرنگار فارس در اهواز، با اشاره به جزئیات سند توسعه اشتغال استان خوزستان اظهار کرد: بر اساس این سند هر کدام از شهرستان های استان موظف هستند، سند توسعه خود را برای خود تدوین و به استان تحویل دهد.
 
وی افزود: بر اساس این سند مشخص می شود، در هر کدام از شهرستان ها چه استعدادها و ظرفیت هایی دارد و برای کدام مشاغل می تواند سرمایه گذاری کند.
 
مدیرکل اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی خوزستان با بیان اینکه این سند در حوزه های  مشاغل گردشگری، صنایع دستی، مشاغل خانگی  و ... پیش بینی شده است، بیان کرد: هر کدام از شهرستان ها در هر حوزه ای استعداد دارد، بر اساس آن حوزه برنامه ریزی و اهداف خود را دنبال می کند.
 
محمدپور با اشاره به اجرای طرح فراگیر اشتغال درکشور توضیح داد: این طرح توسط آقای جهانگیری معاون اول رئیس جمهور به کل کشور ابلاغ شد، که با عملیاتی شدن آن حدود970 هزار فرصت شغلی در کشور ایجاد می شود.
 
وی با بیان اینکه سهم استان از طرح فراگیر اشتغال هنوز مشخص نشده است،گفت: 20 میلیارد تومان از اعتبارات این طرح برای طرح های اشتغال زایی کشاورزی و طرح مهارت آموزی حین کار پیش بینی شده است.
 
محمد پور با اشاره به اختصاص مبلغ 32 میلیارد تومان به مشاغل خانگی یاد آورشد: این اعتبارات در سال جاری 6 برابر اعتبارات سال گذشته است.
 
وی توضیح داد: اعتبارات مشاغل خانگی سال 94 به مبلغ 14 میلیارد تومان در سال 95 پرداخت شد، و از  اعتبارات مشاغل خانگی سال 95 که مبلغ 800 میلیون تومان بود، تنها 5میلیارد تومان و در اواخر سال95  پرداخت شد.
 
محمدپور با بیان اینکه اجرای طرح مشاغل خانگی چیزی حدود 6هزارو 700 فرصت شغلی در سطح استان فراهم می کند، تشریح کرد: طرح های مشاغل خانگی بر اساس اولویت های مورد نظر استان انتخاب می شود و پس از تایید طرح در کارگروه تخصصی متقاضیان به بانک معرفی می شوند.
 
وی، از اختصاص اعتباری به صندوق توسعه ملی توسط دولت خبر داد و افزود: به دنبال تخصیص این اعتبار مقرر شد، واحد های  صنعتی که به دلایل مختلف تعطیل یا نیمه تعطیل شده اند، با اختصاص اعتباری به آنها بتوانند پیشرفت فیزیکی خوبی داشته باشند.
 
محمد پور در خصوص طرح سامانه رصد توضیح داد: بر اساس این طرح کلیه دستگاه های اجرایی باید تعهدات اشتغال خود را با توجه به ظرفیت هایی که دارند، ظرف یکسال مشخص کنند و پس از آن انتهای سال راستی آزمایی می کنیم که دستگاه اجرایی مورد نظر تا چه میزان به تعهدات خود عمل کرده است.
 
وی با بیان اینکه طرح کاج  و کاروزی  زیر مجموعه فراگیر اشتغال است، گفت: این طرح شامل مهارت آموزی کارجویان در محیط واقعی کار، به علاوه مشوق های بیمه ای برای کسانی که یک نفر استخدام می کنند، به همین دلیل افراد زیر 23 سالی که تحصیلات ندارند، می توانند از این طرح استفاده کنند.
 
محمد پور ادامه داد: یک سوم حقوق به علاوه بیمه حوادث  به کارورزان دانش آموخته در خلال آموزش پرداخت می شود.
 
مدیرکل اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی خوزستان در پایان با اشاره به مدت دوره کارورزی خاطرنشان کرد: دوره کارورزی 4 تا 6 ماه و در مناطق محروم9 ماه است.
 
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار