رییس شورای شهر اصفهان از موافقت دولت برای پرداخت هزار و ۲۳۰ میلیارد تومان از بدهی های خود به شهرداری اصفهان خبر داد.
کد خبر: ۴۷۱۲۸۷
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۱ 02 August 2017
به گزارش تابناک : پروژه هایی که غالباً در حوزه حمل و نقل عمومی نظیر اتوبوس های شهری و قطار شهری تعریف می شوند و در کلاف سردرگم ترافیک روزافزون کلانشهرها یکی از جدی ترین راهکارهای حل معضلات ترافیکی و زیست محیطی است. 

اصفهان هم از غافله کلانشهرها عقب نمانده و چنین معوقاتی را از زمان دولت های نهم و دهم تا به امروز داشته که به گفته برخی از اعضای شورای شهر میزان آن در ۱۰ سال گذشته به سه هزار میلیارد رسیده است، دغدغه ای که معاون اداری مالی شهرداری اصفهان نیز در نشست خبری خود در سال گذشته به آن اشاره داشت.

مبلغی که معادل یک سال کل بودجه این کلانشهر است و باید به پروژه های توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی، قطارشهری، اتوبوسرانی و سالن اجلاس تحقق می یافته است. 

عباس حاج رسولی ها، عضو کمیسیون امور اقتصادی، حقوقی و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان نیز در این رابطه اظهار داشت: قرار بود دولت های مختلف ۷۰ درصد از اعتبارات مترو را تأمین کند، در دوره ای شهرداری تنها ۱۷.۵ میلیون تومان برای خرید هر اتوبوس هزینه می کرد و مابقی آن را دولت پرداخت می کرد و این یک روال قانونی بود اما اکنون اینگونه نیست. 

در چنین شرایطی و پس از همراهی دولت مردان از ظریف تا رحمانی فضلی و جهانگیری در آغاز فعالیت فازهای یک و دو و سه خط یک قطارشهری اصفهان در کمتر از ۲ سال گذشته و پشتیبانی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و حمایت سازمان حفاظت از محیط زیست و معاون رئیس جمهور از ترویج فرهنگ حمل و نقل عمومی در اصفهان و اقدامات شاخص زیست محیطی، رئیس سازمان برنامه و بودجه دولت یازدهم نیز از اواخر سال گذشته در چند مرحله با پرداخت مطالبات شهرداری اصفهان در قالب اوراق صکوک موافقت کرد. 

رئیس شورای شهر در این خصوص ضمن تشکر از پیگیری های رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اصفهان  تأکید کرد: قرار است با ابلاغ محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه جمعاً هزار و ۱۵۰ میلیارد تومان بابت خطوط ۱ و۲ قطارشهری اصفهان و ۸۰ میلیارد تومان هم بابت پروژه سالن اجلاس سران به شهرداری اصفهان پرداخت گردد.





منبع : شهردارآنلاین 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار