مسئول مطبوعات و رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران گفت: ۸۲۵ اثر از رسانه های دارای پروانه فعالیت مستقر در استان به جشنواره مطبوعات ارسال شده است.
کد خبر: ۴۷۲۰۸۱
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۱ 03 August 2017
به گزارش تابناک : معصومه فرجی با بیان اینکه ۸۲۵ اثر از نشریات و رسانه های دارای مجوز استان به جشنواره مطبوعات ارسال شده است درباره تصمیم اخذ شده برای رسانه هایی که فاقد پروانه نمایندگی هستند گفت: در راستای حمایت از این رسانه ها و طبق رایزنی هایی که با معاونت مطبوعاتی و اطلاع رسانی انجام گرفت، برآن شدیم تا آثار ارسالی به جشنواره در دو بخش جداگانه داوری و ارزیابی شود.

فرجی افزود: انتظار می رود رسانه های فاقد مجوز پروانه فعالیت دفتر، طبق ابلاغ معاونت مطبوعاتی نسبت به دریافت پروانه اقدام کنند تا از تسهیلات و برنامه های آتی بهره مند شوند.وی افزود: تاکنون دو خبرگزاری و ۵۲ دفتر سرپرستی روزنامه های سراسری در یک سال اخیر از این اداره کل مجوز پروانه فعالیت دریافت کرده اند.

وی گفت: این فراخوان در بندهای خود به صراحت ذکر کرده بود آثاری که از سوی خبرگزاری ها و یا ضمائم استانی نشریات سراسری که فاقد پروانه فعالیت باشند، ارسال شود مورد پذیرش نیست و همچنین آثار منتشره در نشریات یا پایگاههای خبری که دفتر مرکزی شان در مازندران واقع نیست امکان شرکت در جشنواره را ندارند.

به گفته وی، این بندهای قانونی مطابق شیوه نامه معاونت مطبوعاتی انجام گرفت و تصمیمی نبود که از سوی اداره کل فرهنگ  و ارشاد اسلامی مازندران اتخاذ شود.

فرجی اظهار داشت: با وجود قانونی بودن حذف آثار ارسالی رسانه های فاقد پروانه، این اداره کل تصمیم گرفت برای هر چه بهتر برگزار شدن این جشنواره و بزرگداشت روزخبرنگار و قدردانی از تلاش های ستودنی اهالی رسانه، زمینه حضور آثار خبرگزاری ها را هم در این رویداد فراهم کند.





منبع : مهر 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار