رئیس امور پژوهش و فناوری شرکت گاز خراسان رضوی با انتقاد از مصرف بی رویه گاز در استان گفت: با تعامل و همکاری مردم و مسئولان می توانیم زمینه نگهداشت این نعمت الهی را برای آیندگان فراهم آوریم.
کد خبر: ۴۷۲۱۳۶
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۴ 03 August 2017
به گزارش تابناک رضوی، سید ایمان پیش بین در گفتگو با خبرنگار ما با اشاره به مصرف سالانه بیش از 11 میلیارد مترمکعب گاز طبیعی در استان اظهار کرد: پایین بودن نرخ بهره‌وری گاز در ایران و عدم وجود عوامل انگیزشی برای بهینه سازی باعث مصرف بی رویه این نعمت الهی شده است.
 وی افزود: متاسفانه بخشی از گاز مصرفی استان با مدیریت غیراصولی در بخش های مختلف خانگی، صنعتی و بالاخص انبوه سازی ساختمان نابود می شود.
پیش بین ادامه داد: در بحث فرهنگ‌سازی و آموزش اجتماعی همکاری و تعامل بسیار خوبی با معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد انجام شده و هم اکنون به پیشنهاد شرکت گاز دو پارک انرژی در مشهد در حال احداث است.
کارشناس ارشد حوزه پژوهش شرکت گاز خراسان رضوی اضافه کرد: یکی از مشکلات جدی دیگری که در بحث مصرف غیراصولی گاز در استان وجود دارد ساخت و سازهای شرکت های انبوه سازی، عدم بهره گیری از متخصصان در انرژی و احداث موتورخانه هایی با راندمان بالاست. در این زمینه نیز طرحی انگیزشی در مرحله تدوین است که در صورت نهایی شدن به اطلاع مردم خواهیم رساند.
پیش بین با بیان این مطلب که طبق قانون متولی بهینه سازی مصرف انرژی در جامعه نهادهای دیگری غیر از شرکت گاز است گفت:  ورود شرکت گاز به این موضوع صرفا به دلیل مسئولیت پذیری اجتماعی است.
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار