معاون استاندار سیستان وبلوچستان و فرماندار شهرستان ویژه چابهار رهاسازی فوری آب از 2 سد پیشین و زیردان برای مصارف آشامیدنی و کشاورزی بخش های پلان و دشتیاری این شهرستان را خواستار شد.
کد خبر: ۴۷۲۲۰۹
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۱ 03 August 2017

 ایوب درویشی روز پنجشنبه در کارگروه آب، کشاورزی ومنابع طبیعی شهرستان چابهار اظهار داشت: مردم بخش های پلان و دشتیاری بشدت با بحران بی آبی رو به رو هستند و حتی آب سهمیه بندی شده به ازای هر نفر روزانه 15 لیتر به آنان تحویل نمی شود.
وی افزود: با رهاسازی آب از سد زیردان و رسیدن آن تا منطقه دشتیاری و روستاهای کلانی و رودیک مردم می توانند با ذخیره آب در هوتگ ها(گودالهای نگهداری آب) تا چندین ماه نیاز آب احشام، شستشو و اراضی دیم خود را تامین کنند.
وی گفت: متاسفانه شبکه پایین دست سد زیردان و پیشین احداث نشده و نیاز است مسئولان هرچه سریعتر اقدامات لازم را برای نجات مردم از بحران بی آبی انجام دهند.
فرماندار چابهار استفاده بهینه از آب موجود، حذف کشت های با مصرف زیاد آب، توسعه کشت های گلخانه ای، آبیاری نوین و نصب کنتورهای هوشمند تاکید کرد و گفت: باید با حرکت به سمت کشاورزی مدرن از روش های سنتی که هدر رفت آب در آن بالاست، پرهیز کنیم.
درویشی خواستار اختصاص کمک های بلاعوض برای برق دار کردن چاه های کشاورزی شهرستان چابهار شد و افزود: جهاد کشاورزی بعنوان متولی اصلی در این زمینه اقدام کند و کشاورزان نیز همکاری لازم را انجام دهند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار