امام جمعه تبریز:
امام جمعه تبریز با اشاره به تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران گفت: ملت شهیدپرور ایران منتطرند ببینند دولتمردان چه برخوردی با آنها کرده و چه وقت جواب قاطعانه خواهند داد.
کد خبر: ۴۷۲۴۲۰
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۹ 04 August 2017
حجت‌الاسلام سیدمحمدعلی آل‌هاشم، در خطبه های نماز جمعه این هفته در مصلای اعظم امام خمینی(ره) با خیر مقدم حضور خادمین امام رضا(ع) در نماز جمعه به تشریح مناسبت‌های هفته پرداخت و  اظهار داشت: سالگرد شهادت عباس بابایی و حسین لشکری، تشکیل جهاد دانشگاهی و سالگرد رحلت مؤسس حوزه علمیه قم از جمله مناسبت‌های این هفته است.

وی با بیان اینکه در این هفته سالگرد نهضت مشروطه نیز قرار دارد که این انقلاب پیامدهای مثبت و منفی دارد، بیان کرد: آزادی در انتخابات از جمله پیامدهای مثبت انقلاب مشروطه  است و از طرف دیگر نابودی سلطه طلبی و توجه به فرهنگ و ارزش‌های خودی از جمله پیامدهای مثبت مورد توجه است که منجربه رخنه عناصر بیگانه شد.

امام جمعه تبریز پیامد منفی انقلاب مشروطه را جایگزینی ملی‌گرایی به جای دین‌گرایی، خروش مرز خودی و حذف نیروهای مذهبی مطرح کرد و گفت: این روز برای مردم آذربایجان و کشور از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است که فردا برنامه‌ای در این خصوص ترتیب داده شده است.

وی با اشاره به مراسم تنفیذ حکم ریاست جمهوری و به حضور خود در این مراسم، خاطرنشان کرد: در مشروح سخنان رهبر فرزانه در این مراسم ایشان تاکید به امانت الهی بودن این این مسؤولیت داشته‌اند، افزود: همچنین مقام معظم رهبری ابراز امیدواری کردند که رئیس جمهور اولویت‌های روز کشور که عدالت و ریشه‌کنی فساد است را در اولویت خود قرار دهند و با حرکت برنامه‌ریزی شده از روزمرگی خارج شود توجه  به ایجاد اتحاد بین مردم و مسؤولان کند.

نماینده ولی فقیه در استان بخش دیگر سخنان رهبر انقلاب اسلامی را بالابردن ظرفیت دولت نسبت به انتقاد‌پذیری سازنده مخالفان مطرح کرد ، گفت: طبق فرموده ولی فقیه دولت باید با مردم بدون واسطه رابطه داشته باشد و قدر نیروهای انقلابی و پرانگیزه را دانسته و در تعامل بین‌المللی از دشمن غفلت نکنند.

وی اذعان داشت: همچنین مقام معظم رهبری توصیه خود به دولت در زمینه اقتصاد را در  توکل بر خدا و بدون ترس و با پیشروی با قدرت عنوان کردند.

خطیب جمعه تبریز با تاکید به استفاده دولت و واگذاری مسؤولیت‌های ارزشی به نیروهای جوان در راستای حل مشکلات اقتصادی، ابراز کرد: اگر مشکل اشتغال در کشور حل شود قطعاً بیکاری نخواهیم داشت و از این رو جوانان نابغه می‌توانند استعداد خود را شکوفا کرده  و به خود اتکایی برسند.

وی افزود: تولید داخلی از اهمیت ویژه برخوردار است و باید تلاش به افزایش کیفیت و کمیت این تولیدات کرد.

نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به اینکه  باید مسؤولان قدر این انتخابات با شکوه را که در ۱۰۳ کشور جهان مردم کشور در این انتخابات شرکت کرده بودند را بدانند، افزود: باید در راستای شکوفایی و رشد اقتصادی و حل مشکلات کشور تلاش کنیم و هیچ‌گاه خود را کنار نکشیم.

وی مناسبت دیگر هفته را فرارسیدن روز خبرنگار اعلام کرد و با بیان اینکه  ۱۷ مرداد ماه روز خبرنگار انتخاب شده که در این روز سالروز شهادت خبرنگار پر تلاش شهید صارمی است، ادامه داد: این شهید بزرگوار  در افغانستان به شهادت رسیده و این روز را برای گرامیداشت شغل خبرنگاری که از جمله مشاغل شریف و سخت است انتخاب کرده‌اند.

نماینده ولی فقیه در استان با تاکید به اینکه شغل خبرنگاری نیاز به عشق دارد  همچنین خبرنگاران  نقش مهمی در ثبت رویدادها در جامعه را ایفا نمی‌کنند، اذعان داشت: فراتر از آگاه سازی، خبرنگاران تاثیرات زیادی بر فرهنگ و رفتار اجتماعی دارند و باید خبرنگاران ارزش‌های اخلاقی را مد نظر کاری خود بگیرند.

حجت‌الاسلام آل‌هاشم خطاب به خبرنگاران گفت: تلاش کنید امید و پویایی را به کشور تزریق کنید زیرا شما فرهنگ‌سازان کشور هستند.

وی با یاداوری پیروزی مقاومت در لبنان در هفته گذشته، ادامه داد: دشمن پس از شکست های پی در پی در سوریه شکست را مدیرفته و برخی از تروریست‌ها و عناصر النصره به لبنان رفته بودند که این اقدام از پشتیبانی کانل صهیونیست‌ها برخوردار بود که با مقابله جبهه مقاومت آنها را از خاک لبنان اخراج کردند و آرزوی  صهیونیست‌ها که می‌خواستند لبنان را شبیه سوریه و عراق کنند را نقش بر آب کردند.

وی در تشریح اتفاقات منطقه‌ای و جهان با بیان اینکه سه شنبه هفته گذشته رئیس جمهورآمریکا بسته تحریم جدید علیه ایران را امضا کرد و نشان داد به هیچ وجه به توافقات بین‌المللی پایبند نیست، بیان کرد:
رهبر معظم انقلاب مدام بی‌عهدی و غیر قابل اعتماد بودن امریکا را یادآور کردند که آن روز به همگان ثابت شد و ملت شهید پرور ایران منتطرند ببینند دولتمردان چه برخوردی با آنها خواهند کرد.

خطیب جمعه تبریز ادامه داد: البته تحریم‌های جدید تاثیرات زیادی به ایران ندارد ولی باید مسؤولان جواب به موقع به آنها دهند.

امام جمعه تبریز در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به اینکه پیشوای هشتم شیعیان بعد از شهادت پدربزرگوار عهده‌دار مقام امامت شد، گفت: این امامت با تائید خداوند و معرفی پدرشان صورت گرفت.

وی با بیان اینکه زهد و تقوای امام رضا(ع) مثال‌ زندنی است و زر و مقام برای ایشان هیچ ارزشی نداشت، ادامه داد: امام رضا(ع) از نظر تقوا و پارسایی نمونه بوده و برگزیده خداوند متعال بودند و همیشه در زندگی خود با همه اقشار مردمی با نهایت صمیمیت و فروتنی رفتار می‌کردند.

نماینده ولی فقیه در استان تاکید کرد: خضوع، فروتنی نمونه برای شیعیان هستند.



برچسب ها: نماز جمعه
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار